Wat betekent content curation?

content-curation.jpg

Content curation, wat is dat eigenlijk? Nou, het is het verzamelproces van het bijeenbrengen, selecteren én delen van de crème-de-la-crème van content van andere websites en bronnen binnen jouw branche. Dit kan jouw doelgroep helpen om meer betrokken te raken en bovendien de autoriteit van jouw website versterken.

Stel je content curatie voor als een soort museumtentoonstelling, maar dan online. Je speurt naar de meest relevante en indrukwekkende content-items voor jouw doelgroep, die perfect aansluiten bij het onderwerp of thema van jouw website.

Dit kan variëren van artikelen, afbeeldingen, video's, infographics tot aan social media posts. Uiteraard kies je zorgvuldig, filter je verschillende vormen van content en bewerk je de geselecteerde informatie zodat deze smakelijk en toegankelijk is voor jouw bezoekers.

Buzzfeed: Meester in Inhoudsselectie

Een glashelder voorbeeld van content curatie is Buzzfeed. De website verzamelt trending artikelen en video's van verschillende bronnen en maakt ze grappiger, interessanter en herkenbaarder voor hun doelgroep: millenials die dol zijn op entertainmentnieuws en lifestyle.

Gezonde Voeding: Cureren op Z'n Best

En wat te denken van een bedrijf dat zich focust op gezonde voeding? Ze kunnen uiteenlopende artikelen van divers pluimage verzamelen over onderwerpen zoals vegetarisch eten. Vervolgens voegen ze hun eigen commentaar en expert feedback toe en delen deze content op hun eigen blog of sociale media kanalen. Zo vergroten ze hun expertstatus op het gebied van gezonde voeding en trekken ze meer geïnteresseerde bezoekers aan.

Leestip: 3 Tips om Content Curation Strategisch in te Zetten.

Conclusie: De Kracht van Inhoudsselectie

Kortom, content curation – ofwel inhoudsselectie – is een buitengewoon strategische manier om de aandacht en het vertrouwen van jouw doelgroep te winnen. Je selecteert en bewerkt relevante, impactvolle en gevarieerde content met een doelgerichte werkwijze én volop ruimte voor creativiteit.

Geïnteresseerd in hoe content curation jouw bedrijf kan transformeren? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.

Maak een afspraak

Of stel je vraag via het formulier hier onder:

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.