Wat betekent content recycling?

content-recycling.jpg

Heb je ooit van content recycling gehoord? In dit artikel leg ik uit wat content recycling betekent, hoe het je contentmarketingstrategie efficiënter maakt en hoe je bestaande content op verschillende platforms en manieren kunt hergebruiken.

Content recycling uitgelegd

Content recycling, ofwel content hergebruiken, is het proces van het slim toepassen van bestaande content op verschillende manieren en op verschillende platforms. Hierdoor vergroot je de zichtbaarheid en het bereik van je content, en maak je je contentmarketing strategie efficiënter.

Door content te recyclen, benut je bestaande content optimaal en bespaar je tijd in het produceren van nieuwe content. Daarnaast vergroot deze strategie de return on investment (ROI) voor je bedrijf.

Van blogposts naar e-books

Een voorbeeld van content recycling is het omzetten van blogposts in een e-book. Je kunt bijvoorbeeld alle blogposts over een bepaald onderwerp bundelen, ordenen, bewerken en aanvullen met extra informatie. Zo creëer je een gratis downloadbaar e-book dat je kunt promoten via sociale media, e-mail nieuwsbrieven en andere kanalen om meer lezers te bereiken.

Op deze manier wordt dezelfde content opnieuw gedistribueerd en in een andere vorm aan de doelgroep aangeboden.

Videocontent hergebruiken

Een ander voorbeeld is het hergebruiken van videocontent op verschillende socialemediaplatforms. Je kunt bijvoorbeeld een instructievideo maken die je vervolgens op YouTube plaatst. Deze video kun je dan delen op Facebook, Instagram en Tiktok om meer kijkers te bereiken op verschillende platforms.

Door de video op verschillende platforms te delen, wordt dezelfde content opnieuw gebruikt om meer publiek en interactie te bereiken.

De voordelen van het hergebruik van content

Kortom, content recycling is een handige techniek voor bedrijven om bestaande inhoud efficiënter te gebruiken. Door de inhoud op verschillende platforms en in verschillende vormen te delen, kunnen bedrijven hun ROI vergroten en hun doelgroep beter bereiken en van waardevolle informatie voorzien.

Met content recycling ben je als bedrijf in staat om je zichtbaarheid op een slimme manier te vergroten, zonder extra inspanningen of kosten. Geef je SEO teksten en content nieuwe kansen door ze te recyclen en zo je contentmarketing doelen met succes te behalen!

Terug naar Contentmarketing A-Z home

Hulp nodig bij jouw contentmarketing? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin. Of stel je vraag via het formulier hier onder:

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.