Wat is contentfragmentatie?
De term "contentfragmentatie" duidt op een slimme techniek om één stuk content op te splitsen in meerdere, kleinere fragmenten die ingezet kunnen worden op verschillende kanalen. Op die manier bereik je een grotere zichtbaarheid en een hogere betrokkenheid van je doelgroep.
Contentfragmentatie voorbeelden: In het geval van een lang artikel kun je het opsplitsen in meerdere korte stukken voor social media kanalen zoals Instagram, Facebook en Twitter. Elk fragment wordt aangepast aan het specifieke kanaal om betere resultaten te behalen.
Content op maat
Een ander voorbeeld van contentfragmentatie kan gevonden worden in de wereld van video's. Je kunt dezelfde video plaatsen op YouTube, Facebook, Instagram en op je bedrijfswebsite. Je past de video op ieder platform iets anders aan, zoals een kortere versie of een aangepaste editie speciaal voor dat kanaal.
Waarom contentfragmentatie?
Door fragmenten van je content aan te passen aan de verschillende platformen bereik je meer mensen én spreek je ze aan op de manier waarop zij graag informatie tot zich nemen. Dit leidt tot een hogere betrokkenheid met jouw bedrijf en uiteindelijk tot meer verkopen.
Of het nu gaat om het schrijven van SEO-teksten, het plaatsen van blogartikelen, of het optimaliseren van productteksten, contentfragmentatie kan op verschillende manieren bijdragen aan de groei van je onderneming.
Geïnteresseerd in hoe contentfragmentatie jouw bedrijf kan transformeren? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.
Of stel je vraag via het formulier hier onder: