Wat betekent conversion rate optimization (CRO)?

conversion-rate-optimization-cro.jpg

Conversion Rate Optimization (CRO), ofwel conversie-optimalisatie, is het proces waarbij je jouw website of content verbetert om de conversiepercentages te verhogen. Dit kan bijvoorbeeld door A/B-testen, betere gebruikerservaring en call-to-actions.

A/B-testen en conversieratio's

Een belangrijk onderdeel van CRO zijn A/B-testen, waarbij je twee verschillende versies van bijvoorbeeld een landingspagina test om te kijken welke variant de beste conversieratio's oplevert.

Gebruikerservaring verbeteren

Door de gebruikerservaring van je website te verbeteren zorg je ervoor dat deze snel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is. Hierdoor krijgen bezoekers sneller de informatie die ze zoeken en raken ze minder snel 'verdwaald' op je website. Denk hierbij ook aan het websiteteksten laten schrijven om de leesbaarheid en relevantie van de content te verbeteren.

Call-to-actions optimaliseren

Daarnaast kan je conversie-optimalisatie toepassen door effectievere call-to-actions (CTA's) te ontwikkelen en strategisch op de website te plaatsen. Misschien is het een kwestie van de knoptekst herschrijven om deze aantrekkelijker en aansprekender te maken. Het einddoel is om bezoekers aan te zetten tot aankoop, inschrijving of een andere gewenste actie.

Kortom, CRO gaat erom dat je continu bezig bent met het verbeteren van je website of content om meer resultaat uit je bezoekersverkeer te halen. Aan de slag met CRO? Bekijk dan de vele copywriting diensten die wij aanbieden.

Geïnteresseerd in hoe conversion rate optimization jouw bedrijf kan transformeren? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.

Maak een afspraak

Of stel je vraag via het formulier hier onder:

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.