Wat betekent gated content?
Gated content is een slimme marketingstrategie waarbij exclusieve, waardevolle content alleen toegankelijk is voor bezoekers die hun contactgegevens hebben achtergelaten, zoals een e-mailadres of telefoonnummer. Deze methode kan worden ingezet om leads te genereren en de betrokkenheid van de doelgroep te vergroten.
Naamsbekendheid vergroten met exclusieve content
Gated content, ook wel afgeschermde content of premium content genoemd, omvat bijvoorbeeld e-books, whitepapers, en webinars. Bezoekers krijgen toegang tot de informatie nadat zij hun contactgegevens hebben gedeeld, bijvoorbeeld via een inschrijfformulier op de website. Bedrijven kunnen zo hun naamsbekendheid vergroten en leads genereren.
Bezoekers krijgen toegang tot de informatie nadat zij hun contactgegevens hebben gedeeld.
Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld een e-book uitgeven met tips over het bouwen van een website. Pas wanneer een bezoeker zijn naam en e-mailadres heeft ingevuld, krijgt hij toegang tot het e-book en kan hij het downloaden. Vervolgens kan het bedrijf gerichte e-mails sturen, die hopelijk leiden tot een verkoop.
Webinars als succesvolle vorm van gated content
Een andere vorm van afgeschermde content zijn webinars. Hier kunnen experts hun kennis delen over een specifiek onderwerp. Het aanbieden van deze exclusieve informatie stelt een bedrijf in staat in contact te komen met een gerichte doelgroep, de betrokkenheid te vergroten en potentiële klanten aan te trekken. Bovendien kunnen bedrijven deelnemersgegevens analyseren en geïnteresseerde prospects gericht benaderen.
Premium content biedt een bedrijf dus de kans zich te onderscheiden van concurrenten en een voorsprong te nemen in de markt. Leads genereren en de betrokkenheid van de doelgroep vergroten zijn twee belangrijke doelen die bereikt worden met behulp van gated content.
Geïnteresseerd in hoe afgeschermde content jouw bedrijf kan transformeren? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.
Of stel je vraag via het formulier hier onder: