Wat betekent influencer?

influencer.jpg

Het woord 'influencer' komt vaak voorbij, maar wat betekent het eigenlijk? Een influencer is een persoon met een groot, betrokken publiek op sociale mediakanalen zoals Instagram, YouTube of TikTok, die invloed heeft op de mening en het gedrag van zijn of haar volgers.

Influencers worden vaak gebruikt in de contentmarketingstrategie om producten of diensten te promoten en de merkbekendheid te vergroten.

Online bekendheden en hun impact

Deze groep kan variëren van enkele duizenden tot enkele miljoenen volgers en bestaat voornamelijk uit jongere generaties. Dit digitale fenomeen manifesteert zich onder bijvoorbeeld YouTube sterren en Instagram celebs. Deze online bekendheden hebben de kracht om hun volgers te beïnvloeden en te inspireren op het gebied van trends, producten en lifestyle keuzes.

Kylie Jenner is een bekend voorbeeld van zo'n beïnvloeder. Onder andere door haar Instagram-volgers en Snapchatverhalen heeft ze haar eigen cosmeticalijn, Kylie Cosmetics, opgebouwd en met groot succes gepromoot. Een ander voorbeeld zijn de #ad posts op sociale media, waarin influencers betaald worden om positief te schrijven over een bepaald product of dienst.

Authentieke uitstraling en geloofwaardigheid

Influencers zijn populair vanwege hun authentieke uitstraling en hun sterke verbinding met hun volgers. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid zijn hierbij belangrijke factoren. Bedrijven maken daarom graag gebruik van deze sociale mediasensaties om hun merk of producten te promoten en de merkbekendheid te vergroten.

Influencer marketing is dan ook een groeiend en veelgebruikt aspect binnen de hedendaagse contentmarketingstrategie.

Geïnteresseerd in hoe influencers jouw bedrijf kunnen transformeren? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.

Maak een afspraak

Of stel je vraag via het formulier hier onder:

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.