Wat betekent influencer marketing?

influencer-marketing.jpg

Wat is influencer marketing nou precies? Simpel gezegd, het is het proces waarbij bedrijven en influencers (online bekende mensen) samenwerken om meer naamsbekendheid te creëren, een groter publiek te bereiken en de betrokkenheid van dat publiek te vergroten. Dit kan bijvoorbeeld via productreviews, gesponsorde berichten, affiliate marketing, en nog veel meer.

Succesvolle marketing met influencers

Bij het inzetten van influencer marketing draait het om het vinden en benutten van invloedrijke personen op social mediaplatforms, zoals Instagram, YouTube, en TikTok. Deze influencers hebben vaak een grote schare volgers die geïnteresseerd zijn in hun content en adviezen. Door samen te werken met deze invloedrijke personen, en ze te compenseren voor hun promotiewerkzaamheden, kunnen merken hun producten en diensten onder de aandacht van hun doelgroep krijgen.

Voorbeelden van slimme influencer samenwerkingen

Een treffend voorbeeld van influencer marketing heeft betrekking op kledingmerk Fashion Nova en de Amerikaanse internetberoemdheid Cardi B. Cardi B promoot de kleding van Fashion Nova via haar social media kanalen door foto's en video's te plaatsen van haarzelf in de kleren van dit merk. Dankzij haar enorme populariteit en groot bereik op Instagram, krijgt het merk zo op een effectieve manier meer bekendheid en wordt het product aan een groter publiek getoond.

Een treffend voorbeeld van influencer marketing heeft betrekking op kledingmerk Fashion Nova en de Amerikaanse internetberoemdheid Cardi B.

Een ander voorbeeld betreft de samenwerking tussen Adidas en de Nederlandse internetsensatie Anna Nooshin. Nooshin, met een indrukwekkend aantal volgers op social media, deelt in video's en foto's haar ervaringen met de sneakers van Adidas. Hierdoor heeft Adidas grote naamsbekendheid weten te verwerven in de doelgroep van Anna Nooshin, en hebben veel van haar volgers de schoenen aangeschaft.

Het belang van vertrouwen via influencer-promotie

Kortom, influencer marketing is een zeer effectieve manier voor merken om hun doelgroep te bereiken en te vergroten. Door samen te werken met invloedrijke personen die hun publiek reeds hebben opgebouwd, kunnen ze hun producten en diensten op een authentieke manier onder de aandacht brengen en vertrouwen opbouwen bij die doelgroep. Daarom is het zeker de moeite waard om passende influencers te benaderen voor een mogelijke samenwerking.

Geïnteresseerd in hoe je met influencer marketing jouw bedrijf kan transformeren? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.

Maak een afspraak

Of stel je vraag via het formulier hier onder:

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.