Wat betekent native advertising?

native-advertising.jpg

Native advertising, ook wel bekend als ingebedde reclame of native content, is een slimme vorm van betaalde advertenties die opgaan in de reguliere content op een website of platform. Het doel is om de merkbekendheid te vergroten en de betrokkenheid van de doelgroep te verhogen.

Subtiele aandachtstrekker

In tegenstelling tot traditionele advertenties, vallen native advertenties minder op en zijn ze minder storend. Ze zijn juist bedoeld om op een natuurlijke en onopvallende manier de aandacht van de lezer te trekken. Dit gebeurt bijvoorbeeld door het gebruik van dezelfde kleuren en lettertypes als de rest van de website of het platform.

Instagram als voorbeeld

Een goed voorbeeld van native advertising is het gebruik van advertenties op Instagram. Hier kunnen bedrijven gesponsorde posts plaatsen die eruit zien als gewone posts. Deze gesponsorde posts worden weergegeven tussen de berichten van de mensen die de gebruiker volgt. Door deze subtiele manier van adverteren wordt de aandacht van de gebruiker getrokken, zonder dat de advertentie als hinderlijk wordt ervaren.

De advertentie wordt hierdoor minder opvallend en wordt eerder gezien als informatie dan als een advertentie.

Advertorials: de ideale blend

Een ander voorbeeld van native advertising zijn advertorials in magazines en kranten. Dit zijn artikelen die gemaakt zijn door de adverteerder, maar die geplaatst worden tussen de gewone redactionele content. De advertentie wordt hierdoor minder opvallend en wordt eerder gezien als informatie dan als een advertentie.

Conclusie: naadloze integratie

Kortom, bij native advertising gaat het om het presenteren van een advertentie als een natuurlijk onderdeel van de content op de website of het platform. Door deze subtiele manier van adverteren worden de lezers niet gestoord in hun leesplezier en wordt er toch aandacht getrokken voor het product of de dienst die gepromoot wordt.

Geïnteresseerd in hoe native advertising jouw bedrijf kan transformeren? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.

Maak een afspraak

Of stel je vraag via het formulier hier onder:

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.