Wat betekent content saturation?
Krijg je ook het gevoel dat jouw content verdrinkt in een zee van informatie? Ja? Dan zit je midden in het fenomeen 'content saturation'. Contentverzadiging betekent dat er zoveel informatie beschikbaar is over een onderwerp, dat je nauwelijks nog opvalt. De oplossing? Waardevolle en unieke content maken die zich wél onderscheidt van de rest.
Het gevaar van content-overload
Content saturation is een groot struikelblok in de wereld van online marketing en websiteteksten. Het zorgt ervoor dat jij als SEO-copywriter of SEO-tekstschrijver flink moet vechten om op te vallen tussen die oceaan van informatie.
Stel je voor: je wilt een blog laten schrijven over fitness. Als je even googelt, zie je al snel duizenden artikelen, video's en andere content over dit onderwerp. Hoe zorg je ervoor dat jouw blogpost gelezen wordt?
Creëer waardevolle en unieke content
De truc is om niet zomaar het zoveelste artikel te schrijven. Nee, je wilt iets nieuws en fris brengen. Bied bijvoorbeeld een nieuw perspectief op een bestaand onderwerp. Gebruik humor of voeg visuele elementen toe die de aandacht trekken.
Zulke content doorbreekt de informatie-overload en bereikt wél jouw doelgroep.
Eigenlijk wil je dat jouw content opvalt, zoals die ene bizarre sportvideo die ineens viral gaat en ieders aandacht trekt. Zulke content doorbreekt de informatie-overload en bereikt wél jouw doelgroep.
Richt je op aantrekkelijke content voor jouw doelgroep
Niet alle content is even waardevol. Het is belangrijk om je te richten op wat écht aanspreekt bij jouw doelgroep en dat te promoten via de juiste kanalen.
Denk bijvoorbeeld aan het maken van een infographic over een specifiek fitnessonderwerp. Promoot deze vervolgens op sociale media en nieuwssites waar jouw doelgroep actief is. Zo'n gerichte aanpak helpt je om op te vallen én de aandacht van jouw doelgroep te vangen.
Voorkom contentverzadiging
Om te zorgen dat jouw content wél gelezen wordt, moet je dus verder gaan dan alleen een goede SEO tekstschrijver zijn of gewoon websiteteksten te laten schrijven. Door content saturation aan te pakken met waardevolle, unieke en doelgerichte content, zorg je ervoor dat jouw boodschap de aandacht krijgt die het verdient.
Geïnteresseerd in hoe je kunt opvallen in een verzadigde markt met hoogwaardige content? Maak snel een afspraak met een adviseur van CopyRobin.
Of stel je vraag via het formulier hier onder: