Lizzy van Houwelingen
16 maart ‘23 2 min. leestijd

Dit is Waarom Niemand Je Nieuwsbrief Opent

De3: Tips & Tricks

https://www.youtube.com/watch?v=2moXppDcq4k

Bummer. Dan heb je zó je best gedaan op je nieuwsbrief, maar opent slechts 2% van de ontvangers ‘m. Hoe breng je daar verandering in?

Welkom bij De3, met elke aflevering drie tips & tricks om je teksten te verbeteren. Ik ben Lizzy van CopyRobin, en het is mijn missie om van jou een nóg betere schrijver te maken. 

Nieuwsbrieven aantrekkelijk maken. In een overprikkelde wereld is het een uitdaging. Maar, niet getreurd: we hebben 3 gouden tips voor je. 

Tip 1: Wees Relevant

Jouw nieuwsbrief moet waarde bieden aan de ontvanger. Het is geen ‘wij van WC Eend, raden WC Eend aan’. Althans, dat is niet de bedoeling. En hoewel je vanuit jouw bedrijf de mail verstuurt, vraagt de lezer zich af: “What’s in it for me?” Zorg dus dat je waarde biedt. Bijvoorbeeld door te linken naar informatieve blogs. Of door een uniek aanbod te doen, speciaal voor abonnees.

Tip 2: Eindig Met een Vraag

Als je wilt dat mensen doorklikken naar je website, product of formulier, zorg dan dat ze verlangen naar meer. Dat kan heel simpel, namelijk door een vraag te stellen. Bijvoorbeeld: “Ben jij benieuwd hoe het met jouw vindbaarheid in Google staat?”, of “Wil jij dé ultieme tip voor het een of ander ontvangen? Klik dan zeker even verder!”.

Tip 3: Doe een Belofte Achter de Klik

Of je nu meerdere buttons of 1 call-to-action hebt: doe altijd een belofte. Je geeft op die manier aan wat de lezer krijgt na de klik. Is je ontvanger uiteindelijk tevreden met de informatie achter de klik? Dan heb je er een positieve associatie bij. Je hebt gedaan wat je hebt beloofd, en dat vinden consumenten altijd fijn. Chapeau!

Dit waren de 3 tips om de respons op je nieuwsbrief te verhogen. Heb je niet meegeschreven? Vooruit, dan zet ik ze nog één keer voor je op een rij. 

Tip 1 is: bied waarde voor je lezer. Tip 2: eindig met een vraag. En tip 3: doe een belofte achter elke klik.

Dat was ‘m voor deze aflevering van De3. Nu jij! Verbeter je nieuwsbrief en… Just hit publish!

Elke dag kun je een betere versie van jezelf worden. Waarom niet ook een betere schrijver? Abonneer je op De3 en mis nooit meer een aflevering vol webcopy tips & tricks.

Nieuwsbrief laten schrijven?

Lizzy van Houwelingen

CopyRobin

Voordat Lizzy van Houwelingen als redacteur bij CopyRobin begon, heeft ze vele wegen op het carrièrepad bewandeld. Ze is opgeleid als jurist, maar werkte na haar rechtenstudie ook als redacteur bij een maandblad, marketing- & communicatiemanager en tekstschrijver. Haar veelzijdige ervaring en aangeboren aversie tegen taal- en spelfouten, vormen een ideale combi voor het redigeren van teksten én het hier en daar toevoegen van een verrassende noot. Met dubbel ‘R’ dus, lieve lezers ;-)


Hulp nodig of vragen?

Is er iets niet duidelijk of wil je liever persoonlijk contact, neem dan contact met mij op!