“CopyRobin helpt ons de vindbaarheid van onze productpagina’s te vergroten.”
CasesWie kent vanHaren niet? Het bedrijf verkoopt maar liefst 7 miljoen paar schoenen per jaar! De kans dat jij er nog nooit binnen bent geweest is klein. Het familiebedrijf bestaat al ruim 90 jaar en groeit nog steeds. Hun slogan? “Samen kunnen we alles.” Je ziet het: ze zijn innovatief en leggen de lat graag erg hoog. Daarvoor is next level content onmisbaar.
Het doel van vanHaren is om klanten blij te maken met persoonlijk advies en goede service. Daar hoort een webshop bij met ijzersterke productteksten. En dat is precies waar vanHaren CopyRobin voor heeft.
Goed vindbare productteksten
Het doel van vanHaren is om klanten blij te maken met persoonlijk advies en goede service. Daar hoort een webshop bij met ijzersterke productteksten. En dat is precies waar vanHaren CopyRobin voor heeft.
Goed vindbare productteksten
Voordat Jars Schalkx bij vanHaren kwam werken, werkte vanHaren al met CopyRobin.
Als teamleider eCommerce is hij erg blij met de keuze voor CopyRobin:
“Wij schakelen CopyRobin met name in voor SEO-teksten. Dit doen we om de vindbaarheid van onze productpagina’s te vergroten. Het allerbelangrijkste is dat wanneer klanten onze webshop bezoeken, zij de informatie vinden die ze zoeken. De productteksten spelen hierin een belangrijke rol.”
De webshop biedt een breed assortiment voor jong en oud, man en vrouw, en alles ertussenin. Hierdoor is vanHaren een winkel voor iedereen. Naast goede vindbaarheid in zoekmachines en het voorzien in de informatiebehoefte van de klant, zijn conversie en het verminderen van retouren andere belangrijke doelen voor vanHaren.
De juiste balans tussen een vlotte tekst en technische inhoud
“Wanneer is een tekst goed? Kwaliteit blijft lastig en subjectief. Voor ons is een goede producttekst een mix van technische productspecificaties en een lekker lopend verhaal. We waren met name benieuwd of CopyRobin in staat was om teksten te schrijven met de juiste balans. Of de copywriters, die toch niet in onze business werken, wél de juiste toon konden vinden. We werken nu al ruim 2 jaar samen met CopyRobin en die samenwerking verloopt soepel. De kwaliteit is gewoon goed.”
Jars vervolgt: “Het is ook fijn dat je kunt kiezen uit verschillende soorten niveaus teksten. Je kiest zelf hoeveel input je aanlevert. Hoe meer input, hoe voordeliger de tekst. Dat geeft jou als klant wat meer vrijheid.”
Verdieping in onze branche
“We vinden het belangrijk dat de copywriter zich enigszins verdiept in onze producten en de specificaties die daarbij horen. We verwachten daarom dat ze bijvoorbeeld weten wat een uitneembaar voetbed is, om maar iets te noemen. Bij CopyRobin merk je dat de copywriters research doen om tot een goede tekst te komen.” Of álles dan van een leien dakje gaat? “Er is wel eens een minder goede oplevering geweest, maar dat is snel en naar wens opgelost.”, vertelt Jars.
Copywriting kan niet iedereen
“We kozen voor CopyRobin omdat wij weten dat niet iedereen goede teksten kan schrijven. Je moet wel snappen wat een goede tekst is. Het kost tijd om daar goed in te zijn, en vlieguren maken.
Daarnaast hebben we niet zóveel teksten nodig dat we hier iemand voor kunnen aannemen. Een groot voordeel van de service van CopyRobin is de flexibiliteit waarmee je teksten laat schrijven. Het is heel gemakkelijk: op het platform beheer je je account zelf. Je kunt op ieder moment opschalen, afschalen of pauzeren. Door het uitbesteden van de teksten hebben wij meer tijd voor andere zaken.
Het zou tof zijn om eens kennis te maken met degenen die achter het schrijven van de teksten zitten. Ik zou ze graag eens uitnodigen om het bedrijf te laten zien.”
Net als vanHaren op zoek naar ontzorging op gebied van SEO-productteksten van CopyRobin? Check hier welke bundel het best bij jou past of neem contact met ons op voor meer informatie of een demo.
" target="_blank">Jars Schalkx bij vanHaren kwam werken, werkte vanHaren al met CopyRobin.
Als teamleider eCommerce is hij erg blij met de keuze voor CopyRobin:
“Wij schakelen CopyRobin met name in voor SEO-teksten. Dit doen we om de vindbaarheid van onze productpagina’s te vergroten. Het allerbelangrijkste is dat wanneer klanten onze webshop bezoeken, zij de informatie vinden die ze zoeken. De productteksten spelen hierin een belangrijke rol.”
De webshop biedt een breed assortiment voor jong en oud, man en vrouw, en alles ertussenin. Hierdoor is vanHaren een winkel voor iedereen. Naast goede vindbaarheid in zoekmachines en het voorzien in de informatiebehoefte van de klant, zijn conversie en het verminderen van retouren andere belangrijke doelen voor vanHaren.
De juiste balans tussen een vlotte tekst en technische inhoud
“Wanneer is een tekst goed? Kwaliteit blijft lastig en subjectief. Voor ons is een goede producttekst een mix van technische productspecificaties en een lekker lopend verhaal. We waren met name benieuwd of CopyRobin in staat was om teksten te schrijven met de juiste balans. Of de copywriters, die toch niet in onze business werken, wél de juiste toon konden vinden. We werken nu al ruim 2 jaar samen met CopyRobin en die samenwerking verloopt soepel. De kwaliteit is gewoon goed.”
"De samenwerking verloopt soepel. De kwaliteit is gewoon goed.”
Jars vervolgt: “Het is ook fijn dat je kunt kiezen uit verschillende soorten niveaus teksten. Je kiest zelf hoeveel input je aanlevert. Hoe meer input, hoe voordeliger de tekst. Dat geeft jou als klant wat meer vrijheid.”
Verdieping in onze branche
“We vinden het belangrijk dat de copywriter zich enigszins verdiept in onze producten en de specificaties die daarbij horen. We verwachten daarom dat ze bijvoorbeeld weten wat een uitneembaar voetbed is, om maar iets te noemen. Bij CopyRobin merk je dat de copywriters research doen om tot een goede tekst te komen.” Of álles dan van een leien dakje gaat? “Er is wel eens een minder goede oplevering geweest, maar dat is snel en naar wens opgelost.”, vertelt Jars.
Copywriting kan niet iedereen
“We kozen voor CopyRobin omdat wij weten dat niet iedereen goede teksten kan schrijven. Je moet wel snappen wat een goede tekst is. Het kost tijd om daar goed in te zijn, en vlieguren maken.
Een groot voordeel van de service van CopyRobin is de flexibiliteit waarmee je teksten laat schrijven.
Daarnaast hebben we niet zóveel teksten nodig dat we hier iemand voor kunnen aannemen. Een groot voordeel van de service van CopyRobin is de flexibiliteit waarmee je teksten laat schrijven. Het is heel gemakkelijk: op het platform beheer je je account zelf. Je kunt op ieder moment opschalen, afschalen of pauzeren. Door het uitbesteden van de teksten hebben wij meer tijd voor andere zaken.
Het zou tof zijn om eens kennis te maken met degenen die achter het schrijven van de teksten zitten. Ik zou ze graag eens uitnodigen om het bedrijf te laten zien.”
Net als vanHaren op zoek naar ontzorging op gebied van SEO-productteksten van CopyRobin? Check hier welke bundel het best bij jou past of neem contact met ons op voor meer informatie of een demo.