Lizzy van Houwelingen
21 september ‘23 2 min. leestijd

Meer conversie met je conclusie? Volg onze 3 tips!

De3: Tips & Tricks

Het schrijven van een conclusie kan lastig zijn. Hoe zorg je ervoor dat je lezers het gevoel hebben dat ze alles hebben gelezen wat ze moeten weten, én dat ze nog steeds gemotiveerd zijn om actie te ondernemen?

https://www.youtube.com/watch?v=zKG5PlDrw_Y

Welkom bij De3, met elke aflevering drie tips & tricks om je webteksten te verbeteren. Ik ben Lizzy van CopyRobin, en of jij nou een ondernemer of marketeer bent: het is mijn missie om jou te helpen bij het schrijven van betere teksten.

Tip 1: Noem het geen conclusie

Dit lijkt een open deur, maar als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat ik dit als redacteur mis zie gaan - zat ik nu in mijn vierde huis in Spanje.

In plaats van je conclusie een conclusie te noemen, kun je beter een andere term gebruiken die de aandacht van je lezers trekt en hen motiveert om door te lezen. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Wat nu?", "Aan de slag!", of "Eindelijk...".

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Wat nu?", "Aan de slag!", of "Eindelijk...".

Deze termen kunnen je lezers aanmoedigen om door te gaan met het lezen van je blogpost, en zich af te vragen wat er nu gaat gebeuren.

Tip 2: Benoem de belangrijkste leerpunten

In plaats van simpelweg te herhalen wat er in je blogpost staat, kun je beter de belangrijkste learnings benadrukken. Dit zijn de belangrijkste inzichten en informatie die je lezers moeten onthouden.

Schrijf deze learnings op in bulletpoints, zodat ze gemakkelijk te vinden en te begrijpen zijn - ook voor lezers die liever niet het hele blogartikel lezen.

Tip 3: Vraag om actie te ondernemen

Wat wil je dat je lezers doen? Je schrijft je blogpost niet voor niets! Vraag je lezers om je blogpost te delen, een reactie achter te laten, of zich in te schrijven voor je nieuwsbrief. Dit is een goede manier om je lezers te betrekken bij je blog, en hen aan te moedigen om terug te komen voor meer.

Dus, dat waren onze 3 tips voor het schrijven van een sterke conclusie voor je blogpost. Nog even op een rijtje:

  • Noem het geen conclusie;
  • benoem de belangrijkste learnings in bulletpoints;
  • en vraag om actie te ondernemen.

 

Door deze tips te gebruiken, kun je ervoor zorgen dat je lezers geïnspireerd worden om dát te doen wat jij wilt, en dat ze terug blijven komen voor meer waardevolle content.

Dit waren De3 van deze keer. Nu jij! Schrijf een actiegerichte conclusie en… Just hit publish!

Elke dag kun je een betere versie van jezelf worden. Daar hoort het verbeteren van je schrijfskills natuurlijk ook bij. Abonneer je daarom op De3 en mis nooit meer een aflevering vol webcopy tips & tricks.

Abonneer op De3 

Lizzy van Houwelingen

CopyRobin

Voordat Lizzy van Houwelingen als redacteur bij CopyRobin begon, heeft ze vele wegen op het carrièrepad bewandeld. Ze is opgeleid als jurist, maar werkte na haar rechtenstudie ook als redacteur bij een maandblad, marketing- & communicatiemanager en tekstschrijver. Haar veelzijdige ervaring en aangeboren aversie tegen taal- en spelfouten, vormen een ideale combi voor het redigeren van teksten én het hier en daar toevoegen van een verrassende noot. Met dubbel ‘R’ dus, lieve lezers ;-)


Hulp nodig of vragen?

Is er iets niet duidelijk of wil je liever persoonlijk contact, neem dan contact met mij op!