Eric van Hall
28 september ‘23 2 min. leestijd

Hoe maak je een effectieve contentkalender? Drie tips.

De3: Tips & Tricks

Een effectieve contentstrategie begint bij een goede planning. En daarvoor is een contentkalender onmisbaar.

Sterker nog: zonder een goede contentkalender komt er van je contentstrategie niks terecht. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw contentkalender ook echt effectief is?

In deze aflevering van De3 deel ik mijn 3 tips voor het maken van een effectieve contentkalender.

https://www.youtube.com/watch?v=yjkYTJOorF8

Welkom bij De3, met elke aflevering drie tips & tricks om je webteksten te verbeteren. Ik ben Eric van CopyRobin, en of jij nou een ondernemer of marketeer bent: het is mijn missie om jou te helpen bij het schrijven van betere teksten.

Tip 1: bepaal je doelen en doelgroep

Voordat je begint met het maken van je contentkalender, is het belangrijk om duidelijk te hebben wat je wilt bereiken en voor wie je schrijft. Welke doelen wil je met je content bereiken? En wie is je doelgroep? Maak dit inzichtelijk en houd deze informatie bij de hand tijdens het maken van je contentkalender.

Tip 2: denk vooruit en maak een realistische planning

Een contentkalender is pas effectief als je geruime tijd vooruit denkt en daarbij zorgt voor een realistische planning. Bedenk welke content je wanneer wilt publiceren en houd rekening met belangrijke momenten en evenementen in het jaar. Zorg ervoor dat je voldoende tijd hebt om de content te maken en te publiceren.

Tip 3: houd de resultaten bij en pas je contentkalender aan

Een contentkalender is nooit af en je kunt hem altijd aanpassen. Houd daarom steeds bij welke content goed werkt en welke minder goed. Pas je contentkalender hierop aan en blijf experimenteren. Zo zorg je ervoor dat jouw contentstrategie steeds beter wordt.

Bonustip: gebruik de AI van CopyRobin

Beantwoord een paar vragen over jouw organisatie, doelgroep, doelstellingen en tone of voice en ontvang een complete contentstrategie + contentkalender met behulp van onze AI! 

Gratis contentstrategie & -planning

Dat waren mijn 3 tips voor het maken van een effectieve contentkalender. Nog één keertje voor de mensen achterin.

  • Tip 1 is: bepaal je doelen en doelgroep.
  • Tip 2 is een realistische planning.
  • Tip 3: resultaten bijhouden en bijsturen!
  • En natuurlijk de bonustip: gebruik de AI van CopyRobin.

 

Lees ook: Zo maak je een goede contentplanning

Dit waren De3 van deze keer. Maak een effectieve contentkalender en… Just hit publish!

Elke dag kun je een betere versie van jezelf worden. Daar hoort het verbeteren van je schrijfskills natuurlijk ook bij. Abonneer je daarom op De3 en mis nooit meer een aflevering vol webcopy tips & tricks.

Contentstrategie laten maken?

 

Eric van Hall

CopyRobin

Eric is oprichter en eigenaar van CopyRobin - 'copywriting as a service'. Dit online platform helpt bedrijven aan pakkende teksten en freelance copywriters aan leuke opdrachten. Eric blogt, podcast en vlogt regelmatig over digitale marketing bij o.a. CopyRobin en Emerce. Eric is tevens beschikbaar als presentator, moderator, interviewer en dagvoorzitter voor (online) evenementen. Hij is geïnterviewd door onder andere Het FD, Het Parool, De Volkskrant, De Telegraaf, Het AD, Trouw, Adformatie, BNR, meerdere podcasts en anderen. Zijn missie: om de wereld aan betere content te helpen.

Interviews met Eric   Maak afspraak met Eric


Hulp nodig of vragen?

Is er iets niet duidelijk of wil je liever persoonlijk contact, neem dan contact met mij op!