Suzanne Robbe
05 oktober ‘23 2 min. leestijd

Zo verkoop je meer met quotes in je tekst

De3: Tips & Tricks

Geloof jij eerder een ander die het product gebruikt heeft, of het merk zelf? Grote kans dat je het eerste antwoordde. En dan ben je niet de enige! Dat is dan ook precies de reden waarom quotes in je tekst de overtuigingskracht versterken. Maar hoe zet je ze effectief in?

https://www.youtube.com/watch?v=wTEKkY9xDP8

Welkom bij De3, waar we je elke aflevering drie tips, tricks en voordelen geven om je webteksten te verbeteren. Ik ben Suzanne van CopyRobin. En of jij nou een ondernemer of marketeer bent: het is mijn missie om jou te helpen bij het schrijven van betere teksten.

Quotes breken je tekst op en maken het makkelijk leesbaar.

Bovendien maken dit soort stukken tekst je content veel sneller te scannen. En dat is met de overload aan content tegenwoordig ZO belangrijk! Door als lezer de quotes te checken, weet je snel waar de tekst over gaat. Dat is dan weer een positieve ervaring die de lezer met jouw merk heeft. 

Overtuig sneller met quotes van experts of ervaringsdeskundigen.

Een quote of citaat van iemand met aanzien binnen het vakgebied of een ervaringsdeskundige kan de overtuigingskracht van je tekst vergroten.

Geef je tekst meer autoriteit en versterk het vertrouwen van de lezer.

Het geeft je tekst meer autoriteit en kan het vertrouwen van de lezer versterken. Zorg er wel voor dat de quote of citaat relevant is voor het onderwerp en dat het past bij de boodschap van de tekst.

Quotes maken je tekst persoonlijker.

Een quote maakt je tekst persoonlijker. Door een quote of citaat van iemand te gebruiken die je bewondert of waar je het mee eens bent, kun je je eigen visie in de tekst verwerken. Dit creëert connectie met de lezer en kan ervoor zorgen dat de lezer zich meer betrokken voelt bij de tekst én bij jouw merk!

Vergroot je overtuigingskracht en maak het persoonlijk.

Het gebruik van quotes kan dus veel voordelen hebben voor je tekst. Door je tekst op te breken, je overtuigingskracht te vergroten en je tekst persoonlijker te maken, houd je de aandacht van de lezer vast en breng je je boodschap beter en sneller over. 

Dat waren De3 van deze keer. Nu jij! Gebruik passende quotes en… Just hit publish!

Elke dag kun je een betere versie van jezelf worden. Daar hoort het verbeteren van je schrijfskills natuurlijk ook bij. Abonneer je daarom op De3 en mis nooit meer een aflevering vol webcopy tips & tricks.

Jouw salespagina's met overtuiging laten schrijven door een professional?

Maak gelijk een afspraak

Suzanne Robbe

CopyRobin

Suzanne Robbe is hoofdredacteur en QA manager bij CopyRobin. Ze ziet snel hoe een tekst beter kan en helpt schrijvers graag met nóg beter worden in hun werk. Daarnaast is Suzanne een ervaren copywriter met een stevige marketingbasis. Ze werkte jaren aan de bureauzijde en heeft ruime ervaring met SEO, e-mailmarketing, social media marketing en online advertising - van strategisch advies tot uitvoer. Maar als je haar in één omschrijving moet samenvatten: een grammar nerd pur sang.


Hulp nodig of vragen?

Is er iets niet duidelijk of wil je liever persoonlijk contact, neem dan contact met mij op!