Meer conversie met humor en emotie in je schrijfstijl
De3: Tips & TricksAls schrijver wil je de aandacht van je lezers vasthouden en een band opbouwen met je doelgroep. Maar hoe bereik je dat? Emotie en humor spelen hierin een belangrijke rol. Wil jij voortaan onderscheidend schrijven? Stay tuned!
https://www.youtube.com/watch?v=JMqzs4-QJLk
Welkom bij De3, waar we je elke aflevering 3 tips en tricks geven om je webteksten te verbeteren. Al doen we het in deze aflevering nét even anders, door je 3 goede redenen te geven om humor en emotie in je teksten te gebruiken. Ik ben Lizzy van CopyRobin en of jij nou een ondernemer of marketeer bent: het is mijn missie om jou te helpen bij het schrijven van betere teksten.
Reden 1: Gevoel als basis van conversie
Mensen maken vaak keuzes op basis van hun gevoel, niet op basis van ratio. Om een band op te bouwen met je lezers, is het daarom belangrijk emotie in je teksten te gebruiken. Toon empathie, wees eerlijk en oprecht en deel persoonlijke verhalen om een connectie te maken met je doelgroep. Op deze manier zullen je lezers zich meer verbonden voelen met jou en je merk. En verbintenis leidt tot terugkerende klanten.
Mensen maken vaak keuzes op basis van hun gevoel, niet op basis van ratio.
Reden 2: Onderscheidend zijn!
Humor is een effectieve manier om jezelf te onderscheiden van de concurrentie en top of mind te blijven bij je lezers. Denk maar eens aan Coolblue. De meeste concurrenten van Coolblue verkopen exact dezelfde producten, van dezelfde merken. Toch hebben veel mensen een voorkeur voor Coolblue. En dat (mede) door de bijzondere en grappige teksten van het merk. Zorg er wel voor dat de humor past bij jouw merkidentiteit en de doelgroep die je wilt bereiken.
Zorg er wel voor dat de humor past bij jouw merkidentiteit en de doelgroep die je wilt bereiken.
Reden 3: Top of mind blijven
Humor en emotie helpen je om jezelf te positioneren als een uniek merk en om top of mind te blijven bij je lezers. Als mensen zich aangesproken voelen, zullen ze je teksten herkennen en waarderen, en kunnen ze zich identificeren met je schrijfstijl. En nog leuker? Misschien vertellen ze hun vrienden wel over hoe leuk jij als merk klinkt. Grote kans dat zij vervolgens ook even een kijkje bij je nemen.
Weet je ze nog? De redenen om emotie en humor te gebruiken in je schrijfstijl? Ik som ze nog even kort op: meer verbinding met je doelgroep, onderscheidend vermogen en top of mind blijven.
Dat waren De3 van deze keer. Nu jij! Gebruik humor en emotie in je tekst en… Just hit publish!
Elke dag kun je een betere versie van jezelf worden. Daar hoort het verbeteren van je schrijfskills natuurlijk ook bij. Abonneer je daarom op De3 en mis nooit meer een aflevering vol webcopy tips & tricks.
Samen verder lachen?
Maak een afspraak!