Waarom content marketing zorgt voor betere klanten
De3: Tips & Trickshttps://www.youtube.com/watch?v=uew21_YOp1w
Waarom investeer je tijd en geld in content marketing? Waarschijnlijk vooral om nieuwe klanten te vinden. En daarvoor is content marketing ook heel geschikt. Want als je regelmatig waardevolle content publiceert op je website of blog vergroot je jouw zichtbaarheid in Google en social media. En je vestigt je reputatie als deskundig en betrouwbaar. Maar wist je dat content marketing niet alleen het aantal nieuwe klanten vergroot? Wellicht nog belangrijker is dat content marketing zorgt voor betere klanten. Klanten die minder problemen opleveren en waaraan je meer verdient. Wil je weten hoe dat zit? Blijf dat zeker kijken tot het einde, want als je inspeelt op deze drie redenen waarom content marketing voor betere klanten zorgt, zul je daar direct de vruchten van plukken.
Welkom bij De3, met elke aflevering drie tips & tricks om je webteksten te verbeteren. Ik ben Eric van CopyRobin, en het is mijn missie om van jou een nog betere schrijver te maken.
1) Je trekt door goed te informeren de juiste klanten aan
De eerste reden dat content marketing voor betere klanten zorgt is omdat je met content marketing je nieuwe klanten optimaal kunt informeren, zodat ze meer baat hebben bij jouw product of dienst. Door regelmatig je kennis online te delen, trek je dan ook niet zomaar klanten aan, je trekt de juiste klanten aan. Klanten die hetzelfde denken en willen als jij. Klanten die je als het ware al hebt ‘opgevoed’. Zulke klanten zijn beter op de hoogte van de mogelijkheden die je biedt en daarmee zijn ze minder tijdrovend. Daar komt bij dat zulke klanten bereid zijn om meer voor jouw dienst of product te betalen.
2) Je bouwt een hechtere relatie op met je klanten
De tweede reden dat content marketing voor betere klanten zorgt, is dat je door kennis met ze te delen een hechtere relatie met ze opbouwt. Je klanten leren jou en/of jouw organisatie beter kennen. Daar komt bij dat de content die je aan ze geeft vaak ook als conversatiestarter fungeert. Dankzij je content marketing heb je vaker interactie met je klanten en daarmee bouw je een hechtere relatie met ze op. Het resultaat daarvan is dat je klanten trouwer zullen zijn en je niet voor een paar dubbeltjes minder zomaar weer zullen inruilen.
3) Je klanten halen meer waarde uit je dienst of product
De derde reden dat content marketing voor betere klanten zorgt is dat je met content marketing je klanten kunt helpen om meer waarde te halen uit je product of dienst. Zelf merk ik dat bepaalde SAAS leveranciers mij wekelijks tips geven over hoe ik meer uit hun software kan halen. Dingen waar ik zelf niet aan zou denken, maar die me goed van pas komen. Daarmee zorgen ze ervoor dat mijn waardering hun dienstverlening groeit naarmate de relatie vordert. En dat is de beste manier om ervoor te zorgen dat je klant nooit meer weggaat.
Content marketing is dus een ijzersterk middel om betere klanten te krijgen en vast te houden. Ik zet de drie redenen nog even voor je op een rijtje: Ten eerste kun je met content marketing nieuwe klanten ‘opvoeden’, waardoor ze meer baat hebben bij jouw dienst of product. Ten tweede helpt content marketing om een hechte relatie op te bouwen met je klanten doordat jouw content conversaties uitenodigt. En tenslotte help je met content marketing jouw klanten om meer waarde te halen uit jouw dienst of product, waardoor ze super trouw blijven en ze niet steeds voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Dat waren De3 van deze keer. Nu jij! Help voortaan je klanten met content marketing en ...Just hit publish!
Betere webteksten? CopyRobin helpt. Probeer nu gratis.