IMU: De beste marketing tips, tools en trainingen
Cases
“De eerste blog gingen we redelijk blanco in. Natuurlijk vroegen we ons af of een externe schrijver wel de schrijfstijl zou hebben die past bij ons bedrijf. Onze verwachtingen werden echter overtroffen door die eerste blog. Dat was echt een schot in de roos. De teksten hadden precies de juiste tone of voice en gevoel voor humor. Precies wat wij zochten.
De teksten hadden precies de juiste tone of voice en gevoel voor humor. Precies wat wij zochten.
De copywriter had zelfs linkjes gelegd naar eerder gepubliceerde content op onze website. Bovendien had hij op eigen initiatief infographics en afbeeldingen meegeleverd. Ook de teksten daarna waren prima. Ze sluiten qua stijl prima aan op de blogs die we zelf schrijven. Er is geen stijlbreuk. Onze klanten hebben niet in de gaten dat we sommige teksten niet zelf schrijven. Zij reageren hetzelfde op de teksten die we zelf schreven als op de teksten van CopyRobin.
Een mooi voorbeeld is een artikel dat een collega wilde schrijven. Hij had zelf geen tijd dus besteedden we het uit aan CopyRobin. Nadat hij de tekst had gelezen, kwam hij verrast mijn kantoor binnen. Hij was met stomheid geslagen en zei: “Zo zou ik exact die tekst hebben geschreven! Alsof ik mezelf terug lees.”
De betrokkenheid vanuit CopyRobin is groot. Het is niet gewoon tekst afleveren en door.
De betrokkenheid vanuit CopyRobin is groot. Het is niet gewoon tekst afleveren en door. Onlangs ging onze vaste tekstschrijver iets anders doen. CopyRobin zette daarop andere copywriters in. Dat was even wennen in het begin. Gelukkig denkt Eric actief mee. Zo belt hij regelmatig voor feedback. Hij is erg betrokken bij de kwaliteit. Ook Mariska van de redactie reageert altijd snel. Het leveren van teksten is voor hen geen massaproductie.
Het belangrijkste voordeel van samenwerken met CopyRobin? Wij kunnen nu regelmatig en consistent onze website aanvullen met kwalitatief goede teksten. Ik zou dat niet alleen aankunnen in de frequentie waarin we nu publiceren.
Wij raden andere ondernemers zeker aan om het schrijven van content uit te besteden aan CopyRobin, als ze zelf geen tijd hebben. Sterker nog, we noemen CopyRobin zelfs in de presentatie die we geven aan ondernemers.”
Daniëlle Bakker – Content Manager IMU