Tekstschrijver gezocht? Besteed als digital agency je content uit voor kwaliteit op schaal

14-06-2022

Als digital marketing en/of SEO-agency heb je te maken met een brede range aan klanten. En al deze klanten hebben content nodig. Homepages, landingspagina’s, blogs, nieuwsbrieven: het is allemaal content die jullie als agency aanleveren. Precies afgestemd op de vraag én branding van de klant.

Maar je herkent vast dat het lastig is om voor iedere klant een structurele stroom kwalitatieve content te produceren. Je hebt te maken met veel verschillende type klanten, een diversiteit aan onderwerpen en soms zelfs meerdere talen. 

Voor de tekstschrijvers op de payroll heb je altijd teveel of juist te weinig werk. En het kost je enorm veel tijd om freelancers te vinden en te managen die extra content voor je produceren. 

Om nog maar te zwijgen over het proofreaden van de aangeleverde teksten, zodat je gegarandeerd foutloze teksten naar de klant stuurt. Niets staat zo knullig als een dt-fout in een belangrijke whitepaper… 

Je bent als drukbezette agency dan ook enorm geholpen met een goede externe contentpartner. CopyRobin ontzorgt je volledig op dit gebied. Wij nemen je al het werk uit handen en leveren je een flexibel systeem waarmee je probleemloos op- of afschaalt wanneer het jou uitkomt.

Kennismaken? Plan direct je afspraak.

Teveel content om te consumeren: de content shock

Je belooft je klanten het allerbeste. Inhoudelijk, met sterk geschreven teksten, én op het gebied van resultaat. Hogere rankings in de zoekmachines, een grotere stroom aan websitebezoekers en meer succes op de socials. Maar om dit te bereiken, is sterke copy nodig.

De hoeveelheid gratis webcontent waar we over beschikken, verdubbelt op dit moment elke 9 tot 24 maanden. Maar aan onze tijd als contentconsument zit natuurlijk een limiet. Het is al lang niet meer mogelijk om alle relevante content tot je te nemen.

content-shock.png

Mark Schaefer noemt dit ook wel content shock:

“Het marketingtijdperk waarin er sprake is van een exponentieel toenemende hoeveelheid content, terwijl ons menselijke vermogen om die inhoud te consumeren beperkt is. Het moment waarop de hoeveelheid content de consumptiecapaciteit oversteeg, ligt al ver achter ons.”

Miljoenen blogposts per dag

De ruim 5 miljard webgebruikers die er op dit moment zijn, bekijken elke 60 seconden meer dan 694.000 uur aan YouTube-video’s. Ze verrichten in dezelfde tijd 5,7 miljoen zoekopdrachten in Google en volgen 856 minuten aan webinars via Zoom. Hoeveel minuten aan blogposts men in die 60 seconden leest is lastig te meten, maar je kunt je wel indenken dat ook dat een gigantisch aantal is.

Daar staat tegenover dat er dagelijks een overweldigende 4,4 miljoen blogposts worden gepubliceerd. Alleen al via WordPress komen er maandelijks 70 miljoen blogposts bij. We besteden met zijn allen dus een enorme hoeveelheid tijd aan het consumeren van online content.

Toch is dat lang niet voldoende om alle nieuwe artikelen bij te houden, laat staan om doorlopend voldoende aandacht te geven aan het bestaande aanbod.

Opvallen met hoogwaardige content

Het is veel om tot ons te nemen, en het zet ons ook op marketingvlak voor een uitdaging: hoe laat je al je klanten opvallen tussen al dit contentgeweld? Het consequent produceren van hoogwaardige nieuwe content speelt hierin een cruciale rol.

Een van de belangrijkste voorwaarden om een publiek te trekken én vast te houden, is het structureel leveren van relevante informatie. Zodat (potentiële) klanten keer op keer in aanraking komen met de input, ze je klant weten te vinden vanwege de interessante bijdragen en het bedrijf zien als expert in de branche.

Hoe zorg je er als agency voor dat je al je klanten deze kwaliteit levert?

Lees het hieronder. 

Waarom volhouden zo lastig is

Dat het belangrijk is om een structurele stroom kwalitatieve content op gang te houden om optimaal resultaat te bereiken voor je klanten, is wel duidelijk. Maar waarom blijkt het in de praktijk zo lastig om dit te leveren?

content-volhouden-moeilijk(1).png

Verschil in workload

Als agency heb je misschien zelf mensen op de payroll die verantwoordelijk zijn voor de content. Je loopt dan waarschijnlijk regelmatig aan tegen problemen met het volume. De ene keer heb je heel veel teksten te produceren en red je het niet met het huidige team, terwijl het in andere periodes een stuk rustiger is en je de mensen met andere taken aan het werk moet houden.

Uitval van medewerkers

Ook heb je natuurlijk te maken met ziekte, zwangerschapsverlof, vakanties en andere redenen voor tijdelijke uitval. Om nog maar te zwijgen over het verloop van medewerkers. Dat kan in de huidige krappe arbeidsmarkt zomaar betekenen dat je gedurende een lange periode te weinig capaciteit hebt en de pagina ‘Tekstschrijver gezocht’ een hele tijd online staat. Het is hierdoor bijna onmogelijk om continuïteit te waarborgen.

Freelancers zitten vol en kosten tijd

Het inzetten van freelancers helpt een deel van deze problemen op te vangen. Het biedt een flexibele oplossing voor capaciteitsproblemen. Op- en afschalen gaat met freelancers een stuk makkelijker. En je kunt er altijd meerdere inzetten wanneer de hoeveelheid werk daarom vraagt.

Helaas blijkt in de praktijk dat veel goede freelancers al ver vooruit volgeboekt zijn. En ook zij gaan op vakantie en zijn soms ziek of zwanger… Daarnaast is het managen van freelancers erg arbeidsintensief. Je moet eerst naar ze op zoek, vervolgens controleren of ze voldoen aan de kwaliteitseisen, hun werk (laten) proofreaden, en ga zo maar door. 

Uitbesteden ontzorgt

Wanneer je je contentproductie uitbesteedt aan CopyRobin, nemen wij je al deze rompslomp uit handen. Wij koppelen je aan een kundige tekstschrijver en doen ons uiterste best om een passende vervanger te vinden als deze schrijver onverhoopt niet beschikbaar is. 

tekstschrijven-uitbesteden-ontzorgt.png

Je hebt dus nooit meer stress over langdurige uitval van je copywriter, wij vinden in bijna alle gevallen wel een goede copywriter om de werkzaamheden over te nemen. Onder alle omstandigheden blijft je productie op hoog niveau doordraaien.

De voordelen van het uitbesteden van je content

Oké, als agency je content uitbesteden is dus een goed idee. Je wordt volledig ontzorgd en levert continu de beste kwaliteit aan je klanten. De voordelen van het inschakelen van een tekstbureau op een rij:

Continu goede schrijvers, ook als back-up

Maak gebruik van een tekstbureau als CopyRobin en je put uit een grote pool van gespecialiseerde tekstschrijvers. 

Natuurlijk kun je ook gebruikmaken van bemiddelaars als greatcontent, Textbroker en Upwork. Bij deze partijen loop je alleen nog steeds tegen een hoop werk aan. Het uitzetten van een aanvraag, reageren op de freelancers die zich aanbieden, hun skills beoordelen en het controleren van de proefteksten is erg tijdrovend. 

Wij halen dit hele pakket aan bijkomende werkzaamheden bij je weg. We koppelen je aan een kundige schrijver die past bij jouw klant. Alle rompslomp hieromheen nemen wij je uit handen. Deze ontzorging is fijn voor jou, maar ook voor de rest van je team. En zijn er toch problemen? Onze ervaren en betrokken redactie zet alles op alles om deze zo snel mogelijk op te lossen.

Een flexibele en schaalbare werkwijze

Het aantal aanvragen van klanten schommelt. Een flexibel systeem, waarbij je makkelijk op- en afschaalt, is dus erg handig. Zodat je bij piekbelasting met een paar muisklikken kunt opschalen. En als het rustiger is, bijvoorbeeld in de zomervakantie of tijdens de kerstperiode, ook weer makkelijk afschaalt.

Mensen op de payroll hebben is dan vaak meer een last dan een voordeel. En met een paar vaste freelancers is afschalen geen probleem, maar ben je bij drukte afhankelijk van hun beschikbaarheid.

En vergeet ook niet de schaalbaarheid als je zélf groeit als organisatie. Meerdere van onze vaste klanten maakten de afgelopen jaren een flinke groei door. Onze service groeide probleemloos met ze mee.

Alles onder één dak

Als je weleens op zoek bent geweest naar een copywriter met een bijzonder specialisme, heb je waarschijnlijk gemerkt hoeveel tijd het kost om deze te vinden. Maak gebruik van een bureau en je hebt alle specialisaties onder één dak. Of je nu een schrijver zoekt die gespecialiseerd is in juridische teksten, IT, online marketing of iets heel anders, wij hebben ze in onze pool. En dat geldt ook voor anderstalige schrijvers.

Zoek je een specialist die we nog niet hebben? Dan starten we een zoektocht om deze alsnog voor je te vinden.

Kwalitatieve content

Een goede tekst voldoet aan allerlei kwaliteitseisen. Onze schrijvers en redactie zorgen er samen voor dat de content die jij terugkrijgt, is voorzien van pakkende titels, heldere zinnen en een ijzersterke opbouw.

Wil je SEO-teksten laten schrijven voor je klant? Dan optimaliseren de tekstschrijvers deze voor de belangrijkste keywords. En onze productteksten maken het overgaan tot een aankoop onweerstaanbaar.

Feedback

Wanneer je met een tekstbureau werkt, bewaakt deze voortdurend de kwaliteit van de teksten. Proofreaden en de eindredactie voeren doe je niet meer zelf, maar besteed je ook uit.

Bij CopyRobin werken we met een dubbele feedbackloop. Dat wil zeggen dat we na iedere opdracht zowel aan de klant als de schrijver vragen hoe het ging en wat er eventueel beter kan. Zodat we onze diensten doorlopend optimaliseren. En ook de rest van onze werkwijze hebben wij zo ingericht dat we samen tot een optimaal resultaat komen.

Daarbij hanteren wij korte doorlooptijden én korte lijnen met onze redactie. Wij zijn snel en makkelijk bereikbaar voor vragen of wanneer je iets met ons wilt bespreken.

Een praktisch systeem met veel administratieve voordelen

Wanneer je een contentpartij aanhaakt, krijg je ook een handig administratief systeem tot je beschikking. In ieder geval wél wanneer CopyRobin die partij is. In ons dashboard download je elke maand een handig overzicht van de uitgezette opdrachten. Hierbij selecteer je eenvoudig de opdrachten per klant, zodat je deze makkelijk doorberekent.

Daarnaast maak je gratis een onbeperkt aantal gebruikers aan binnen het bedrijfsaccount. Deze geef je naar eigen inzicht wel of geen rechten om extra credits bij te kopen.

Betaalbare tekstschrijver gezocht

Dit alles krijg je ook nog voor een betaalbare prijs. Gecombineerd met de tijdsbesparing die het je oplevert, is het vanuit financieel oogpunt ook een interessante keuze. Het levert je meer content in minder tijd.

Wat veel agencies bij ons brengt én houdt, is onze flexibiliteit en schaalbaarheid, in combinatie met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Copywriting as a service

copywriting-as-a-service.pngWil je het schrijven van je content op een laagdrempelige, maar professionele manier uitbesteden? Zonder de rompslomp van het inhuren en aansturen van een team van copywriters?

CopyRobin neemt je al het werk uit handen. Je beschikt zo altijd over je eigen team van professionele copywriters, met verschillende specialisaties. We noemen dat ook wel ‘copywriting as a service’. 

We maken graag kennis met je tijdens een digitale afspraak, om te inventariseren hoe we ook jouw agency kunnen helpen met content. 

Plan direct je afspraak in

gif-728x90-google-ads-blog-copyrobin.gif

Terug naar het overzicht