SEO tekstschrijver nodig?

Je wilt dat potentiële klanten je eenvoudig online vinden. Dan ontkom je er niet aan om je website zo te optimaliseren dat je hoger in Google scoort. Organisch zoekverkeer kost je geen geld, maar wel vaak veel tijd en moeite. 

Want hoe zorg je voor SEO-proof teksten, die ook nog eens aantrekkelijk en overtuigend zijn voor je doelgroep? Het antwoord is: schakel een SEO-tekstschrijver van CopyRobin in.

Met 302 professionele SEO tekstschrijvers en copywriters zorgt CopyRobin voor relevante, unieke content voor iedere website. 

Jouw specialiteit? Kennis van jouw klant en het product of de dienst die je verkoopt. Onze specialiteit? De behoeften van Google matchen met de behoeften van jouw doelgroep, in een prettig leesbare tekst. 

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie (SEO)? 

Content marketing en zoekmachine optimalisatie zijn niet meer weg te denken uit online marketing. Een hogere positie in Google betekent dat klanten je beter weten te vinden. Combineer je dit met conversiegerichte teksten? Dan is het resultaat: meer e-mails, telefoontjes en orders.

Hoe beter de vindbaarheid en hoe relevanter de content van jouw website, hoe meer klanten overgaan tot actie of aankoop. Het doel is om je op zo’n manier te onderscheiden van concurrenten, dat potentiële klanten bij jou terecht komen. 

Gratis verkeer naar jouw website klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Toch kun je met goede content de juiste, potentiële klanten aantrekken. Mensen zoeken naar een bepaald product of een specifieke dienst. Dit doen ze met een of meerdere zoekwoorden. Door te zorgen dat deze zoekwoorden op de juiste manier op jouw website staan, belanden zij op je website.

Waarom je niet alleen voor Google moet schrijven

Een hoog aantal websitebezoekers is leuk, maar vervolgens wil je natuurlijk dat deze potentiële klanten iets bij je kopen. Daarom is een tekst die alleen maar geschreven is voor een zoekmachine niet genoeg. Een echt goede tekst houdt rekening met zoekmachines én is prettig leesbaar en overtuigend voor je bezoekers.

Zoekmachine optimalisatie en SEO-teksten schrijven is allang geen kwestie meer van simpelweg een bepaald zoekwoord zo vaak mogelijk herhalen op je landingspagina. Dit leidt slechts tot onleesbare teksten, die vreselijk zijn voor een potentiële klant.

Google wordt steeds slimmer en herkent dit soort trucs allang. Wist je dat Google je zelfs straft voor zulke trucjes door jouw website lager te laten ranken? Dat wil je natuurlijk niet hebben! 

Hoe zorg je voor goede, relevante SEO-teksten?

Relevante content begint met een contentstrategie. Welke onderwerpen moeten aan bod komen op je website en in welke vorm giet je ze? Misschien passen wekelijkse blogs goed bij jouw zaak of zijn juist losse SEO landingspagina’s voldoende voor jouw onderneming. 

Bedenk wie je doelgroep is en waarnaar potentiële klanten zoeken. Zo kom je erachter welke zoekwoorden van belang zijn om op te nemen in de tekst. Bedenk ook welke actie de bezoeker na het lezen van je tekst zou moeten ondernemen.

Een goede SEO-tekst bevat naast leesbare content ook relevante titels, een goede meta omschrijving, en interne links. Het is belangrijk om te zorgen voor evergreen content: content die op lange termijn interessant blijft voor je doelgroep. 

Waar de focus in blogs vaak ligt op actualiteit en trends, zorg je met evergreen content voor tijdloze artikelen. Denk bijvoorbeeld aan handleidingen, veelgestelde vragen of basisteksten over een bepaald onderwerp.

Waarom een SEO tekstschrijver inschakelen? 

Waarom is het nou zinvol om een SEO tekstschrijver in te schakelen? Kun je het teksten schrijven niet gewoon zelf doen? Jij weet toch precies waar jouw klanten naar zoeken, welke producten of diensten je aanbiedt en waar potentiële klanten zich bevinden?

Met dat laatste zijn wij het helemaal eens. Passie, kennis van je klanten en vakkennis: dat is jouw specialiteit. Op basis daarvan kun je vast en zeker leuke teksten schrijven voor je website. Toch kost het schrijven van goede content je misschien veel tijd en moeite. 

Het specialisme van onze SEO schrijvers is kennis over de eisen die Google stelt aan relevante content. Tel daarbij op dat de schrijvers van CopyRobin zich ontzettend goed kunnen inleven in iedere doelgroep. 

Met de juiste call-to-action overtuigen onze tekstschrijvers je potentiële klanten om over te gaan tot aankoop of actie. Daarom is het inhuren van SEO specialisten de investering zeker waard. 

Waarom teksten laten schrijven door CopyRobin?

Je bent overtuigd van het nut van SEO-teksten, maar nu zoek je nog naar de juiste SEO schrijver. CopyRobin levert tot grote tevredenheid professionele, kwalitatieve teksten aan 602 klanten. 

Wij nemen het volledige schrijfproces uit handen en besparen je daarmee tijd en dus geld. CopyRobin staat voor snelheid én kwaliteit. 

Je vult een briefing in ons dashboard in. Wij zoeken daar vervolgens de perfecte copywriter bij. We hanteren een korte doorlooptijd, waarbij alle teksten voor oplevering langs onze eindredactie gaan. 

Heb je na oplevering toch nog opmerkingen over de SEO-tekst? Geen zorgen, want wij doen niet moeilijk over correctierondes. We zijn pas tevreden wanneer jij dat bent!

Bij CopyRobin bepaal jij zelf hoeveel een SEO-tekst kost. Je geeft aan hoeveel teksten je nodig hebt en zit nergens aan vast. Of je nu werkt als zzp’er, ondernemer of marketeer bij een klein of groot bedrijf, met onze verschillende bundels vinden we altijd een passende oplossing naar jouw wens. 

Voor teksten geldt: hoe beter de input en briefing, hoe goedkoper de tekst. Daarnaast speelt het aantal woorden van de tekst een rol: hoe korter de tekst, hoe voordeliger. 

Direct een proefopdracht aanvragen 

Enthousiast geworden? Vraag dan direct een gratis proefopdracht aan. Dit is de perfecte manier om te ontdekken of de tekst voldoet aan je verwachting. Je maakt dan ook direct kennis met onze werkwijze.

Heb je nog vragen, twijfel je over de juiste bundel of wil je toch nog iets meer informatie over onze SEO-schrijvers en SEO-teksten? Neem dan gerust contact met ons op, wij vertellen je er graag alles over. 

Vragen

  • Over welke onderwerpen kunnen jullie schrijven?

    Als professionele copywriters kunnen we in principe overal over schrijven, zolang je ons maar de juiste informatie geeft. De vakkennis heb jij. De schrijfvaardigheid hebben wij. Samen komen we er altijd uit.

    Bovendien werken we met copywriters die ieder weer hun eigen specialismen hebben. Sommigen weten veel van marketing. Anderen van mode of lekker eten. De kans dat we een copywriter in ons netwerk hebben met verstand van jouw branche is daarom groot.

    Wees in ieder geval zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk bij het verstrekken van een opdracht via het opdrachtformulier. Voeg waar mogelijk bronnen en voorbeelden toe. Het kan zijn dat onze copywriter je wil spreken via telefoon of Zoom als de opdracht hem of haar niet helemaal duidelijk is.

  • Schrijven jullie ook SEO-teksten?

    Onze schrijvers zijn allemaal geschoold in het schrijven van SEO-teksten. Dat wil zeggen dat ze weten hoe ze jouw zoektermen het beste in de tekst kunnen verwerken voor optimale vindbaarheid. Dit zonder de zoekmachine te spammen en zonder dat het ten koste gaat van de leesbaarheid. Daarbij maken ze gebruik van een handig hulpmiddel: Textmetrics. Kortom: als je zeker wilt weten dat je teksten goed zijn geoptimaliseerd voor SEO, zit je bij CopyRobin goed.

  • Leveren jullie de teksten altijd foutloos aan?

    Onze vaste eindredactie redigeert elke tekst voordat we die opleveren. De kans op taalfouten is daarom bijzonder klein.

  • Helpen jullie ons ook met een contentstrategie en/of contentplan?

    Jazeker. Je kunt bij ons een sessie met een contentstrateeg afnemen om jullie contentstrategie te helpen bepalen en een contentplan op te stellen. Neem contact met ons op voor een prijsopgave op maat.

  • Op welk manier is er contact met de schrijver?

    Het contact met de schrijver gaat in eerste instantie via je dashboard en e-mail, maar als een telefoongesprek de voorkeur geniet, is dat geen probleem.

  • Hoe kan ik mijn copywriter optimaal briefen?

    Zonder een goede briefing, geen goede tekst. Zo simpel is het. Daarom nemen we bij CopyRobin het afnemen van een goede briefing zeer serieus. Wanneer je een account bij ons aanmaakt vragen we je om eenmalig een uitgebreide vragenlijst in te vullen. Vervolgens vragen we je om per opdracht een opdrachtformulier in te vullen.

    Tip: Bekijk hier een video tutorial over hoe je een opdracht plaatst in je CopyRobin dashboard.

    Lees ook: Zo maak je de perfecte briefing voor een copywriter.

  • Hoe lang duurt het tot m’n opdracht klaar is?

    Dat hangt af van het aantal woorden en de moeilijkheidsgraad die je kiest. Het komt ruwweg overeen met het aantal credits gerekend in werkdagen. Een tekst van maximaal 400 woorden in Standaard moeilijkheidsgraad heeft bijvoorbeeld een doorlooptijd van twee werkdagen, terwijl een tekst van maximaal 3600 woorden in de moeilijkheidsgraad Expert 30 werkdagen doorlooptijd heeft. Uiteraard zullen we altijd ons best doen om waar mogelijk rekening te houden met je gewenste opleverdatum.

  • Hoe zit het met de veiligheid van vertrouwelijke informatie?

    Onze formulieren zijn met encryptie beveiligd, zodat alle informatie die je via onze site verstuurt versleuteld is. Verder werken we met vaste schrijvers die we goed hebben gescreend. Daarnaast hebben ze een geheimhoudingsverklaring getekend. En vanzelfsprekend garanderen wij strikte vertrouwelijkheid aan onze klanten.

  • Kan ik onbeperkt wijzigingen/verbeteringen laten aanbrengen?

    Ja, per opdracht heb je recht op onbeperkte correctierondes. Dit in alle redelijkheid uiteraard. Mochten wij vinden dat een klant te veeleisend is, dan zullen we dat met de klant bespreken.

    Wijzigingen/verbeteringen zijn in principe tijdens kantooruren een kwestie van minuten tot uren. Zeker geen dagen. 

  • Kun je meerdere opdrachten (met prioriteit aanduiding) in één keer geven?

    Je kunt meerdere opdrachten invoeren in je dashboard. De volgorde waarin je ze invoert, bepaalt voor ons de prioriteit. Mocht je echter een vergissing maken, kun je altijd een mailtje sturen naar redactie@copyrobin.nl. We passen de prioriteit dan aan.

  • Leveren jullie ook afbeeldingen?

    In principe niet. Wel zullen onze schrijvers als je daarom vraag bij grotere opdrachten (creatief of expert) vaak bereid zijn om (rechtenvrije) afbeeldingen voor je te zoeken. Je blijft wel zelf verantwoordelijk voor het regelen van de rechten.

  • Plaatsen jullie de teksten ook in ons CMS?

    In principe niet. Wij leveren de teksten aan als Google document. Bij grotere projecten kunnen we hierover eventueel wel speciale afspraken maken.

  • Welke talen kunnen jullie leveren?

    Op dit moment kun je bij ons terecht voor Nederlands (NL en BE), Engels (UK en US), Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Heb je teksten in een andere taal nodig, neem contact met ons op. Wie weet kunnen we je toch helpen.