Website teksten laten schrijven

IJzersterke en converterende teksten zijn onmisbaar op jouw website. Er gaat altijd veel aandacht naar het design van websites (ook niet onbelangrijk), maar het zijn juist de teksten die websitebezoekers ervan overtuigen om een gewenste actie uit te voeren. 

En optimaliseer je jouw webteksten ook meteen voor SEO? Dan zorg je er ook nog eens voor dat potentiële klanten op je website terechtkomen. 

Maar wervende teksten schrijf je niet zomaar. Zeker niet als je ze nodig hebt voor zoekmachine optimalisatie. Daar gaat veel tijd en research in zitten, maar daar was je waarschijnlijk al achter. Dat is de reden waarom je deze tekst leest, toch? Copywriting is natuurlijk gewoon een vak. 

Wil je écht goede (SEO) webteksten hebben voor jouw bedrijf? Dan besteed je het uit. Door je website teksten te laten schrijven door een professionele copywriter, weet je zeker dat het schrijven goed gebeurt. 

Waar moet een goede webtekst aan voldoen?

Goede webteksten beginnen met een trigger. Dat doe je op zo’n manier dat je bezoeker het idee krijgt dat je de tekst speciaal voor hem of haar schreef. Want hey: je weet precies welke uitdaging je bezoeker ervaart! 

Dan deel je informatie. Je geeft daarin antwoord op alle vragen die jouw doelgroep mogelijk heeft. En je overtuigt hem of haar om een bepaalde actie te ondernemen. Misschien wil je dat bezoekers een offerte aanvragen, een whitepaper downloaden of contact met je opnemen. 

Een goede webtekst voldoet altijd aan een aantal belangrijke punten. Per onderwerp, doelgroep en branche verschillen die punten iets, maar over het algemeen geldt dat: 

  • De tekst scanbaar, lekker leesbaar, kort en bondig is.
  • Je doelgroep zich door de tekst aangesproken voelt en je al hun vragen beantwoordt.
  • De tekst een duidelijke opbouw heeft, met tussenkopjes, witregels en alinea’s.
  • Je de juiste zoekwoorden gebruikt op de juiste plekken, waardoor je website online goed vindbaar is.
  • De tekst goed leesbaar is, met actief taalgebruik op (meestal) B1-niveau.

Door je website teksten te laten schrijven door een professionele copywriter, weet je zeker dat je webteksten altijd aan deze eisen voldoen. 

Een webtekst die echt overtuigt? Verdiep je in de bezoeker 
Voldoen je webteksten aan de eisen hierboven? Dan ben je lekker bezig. De basis staat, maar je bent er nog niet helemaal. Want je kunt bezoekers alleen overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen als je taal van de bezoeker spreekt. 

Daarmee bedoelen we: dat de toon en het woordgebruik van de tekst bij je doelgroep passen. Voor het schrijven moet je je dus altijd goed in je bezoeker verdiepen.

Heb je een goed beeld van je doelgroep? Dan weet je of je moet kiezen voor u (een meer formele aanspreekvorm) of jij (informeel). En of je bezoeker het begrijpt als je vakjargon gebruikt, of dat je dat beter achterwege laat.

Lukt het je om de taal van je doelgroep te spreken? Grote kans dat het je lukt om je bezoeker ervan te overtuigen de gewenste actie te ondernemen! 

Vraag je een professionele copywriter om je website teksten te schrijven? Dan vraagt deze ook altijd naar de tone of voice van je teksten. Zo weet hij of zij zeker dat de boodschap bij de bezoeker aankomt. 

Waarom zijn wervende webteksten zo belangrijk?

Wat het doel van je webtekst ook is, dat doel bereik je nooit als bezoekers halverwege de tekst afhaken omdat je ze niet weet te raken. En dat is moeilijker dan je misschien denkt. 

Je website teksten laten schrijven doe je vooral omdat een webtekst je bezoeker moet aanspreken, boeien én laten converteren. Je website mag er dan misschien mooi uitzien met afbeeldingen en video’s die de aandacht trekken… Maar als de tekst niet boeit en geen antwoord geeft op de vragen van bezoekers, heb je daar weinig aan. 

Zonde, toch? Laat daarom goede teksten schrijven voor je website. Het is de mate waarin jij je doelgroep écht aanspreekt dat jouw bezoekers ervan overtuigt om actie te ondernemen. 

Vergeet Google en andere zoekmachines niet

We benoemden het al eerder: goede SEO en vindbaarheid zijn belangrijk wanneer je teksten laat schrijven voor je website. Goede webteksten spreken niet alleen bezoekers, maar ook de zoekmachines aan. 

Daarvoor kun je het beste je SEO teksten laten schrijven door een professionele SEO tekstschrijver. Want je hebt natuurlijk weinig aan een overtuigende webtekst als niemand op je website terecht komt - juist, omdat je online niet vindbaar bent. 

De tijd van keyword spam is allang voorbij: een goede webtekst weet ook Google te overtuigen van de interessante inhoud van jouw website. Hierdoor scoor je hoger in de ranking. Zo krijg je meer bezoekers naar je website waardoor de kans op meer omzet groter is.

Website teksten laten schrijven: de voordelen op een rij

Door je website teksten te laten schrijven bespaar je veel tijd. En ja: natuurlijk kost het uitbesteden van teksten wel geld. Maar dat geld is een goede investering om uiteindelijk meer websitebezoekers te krijgen.

Daarnaast levert het je boeiende, overtuigende SEO-teksten op, die de bezoeker aanspreken én hoog scoren in de zoekmachines. IJzersterke webteksten dus, waar je echt resultaat mee behaalt voor je content marketing.

Maar dat is nog niet alles. Je website teksten laten schrijven heeft nog een paar andere belangrijke voordelen:

  • Je bespaart jezelf de struggles van het zelf schrijven, maar krijgt toch webteksten in handen die perfect bij je bedrijf passen. 
  • Je krijgt webteksten die voor je blijven werken. Ook weken, maanden of zelfs jaren na publicatie kan je er je doelgroep mee overtuigen. Je moet hooguit wat content aanpassen aan de actualiteit.  
  • Je trekt met je webteksten klanten aan die echt interesse hebben in je product of dienst, wat je terugziet in je conversie. 

Je website teksten laten schrijven door CopyRobin

Waarom zou je jouw webteksten laten schrijven door CopyRobin? Omdat we een superhandig platform hebben dat alle frictie en pijn uit het schrijfproces haalt. Hierdoor bespaar je veel tijd en dus geld.

Bovendien zorgt de ingebouwde kwaliteitscontrole voor webteksten van een constante hoge kwaliteit. Inmiddels werken we al sinds 2016 tot grote tevredenheid van 602 klanten. Waaronder Nestlé, vanHaren, Basic-Fit en Rivièra Maison.

We werken met 302 professionele copywriters samen en doen altijd ons uiterste best om de perfecte match tussen opdrachtgever en copywriter te vinden. Daarom hoef je als opdrachtgever alleen maar een duidelijke briefing te geven via je eigen CopyRobin dashboard. De rest gaat vanzelf en voor je het weet krijg je je tekst aangeleverd als Google-document.

We houden van snelheid én kwaliteit. Dat betekent dat we een korte doorlooptijd hanteren, en tegelijkertijd alle teksten voor oplevering langs onze professionele eindredactie gaan. Zo ben jij verzekerd van hoge kwaliteit teksten voor een betaalbare prijs.

Oftewel: copywriting as a service. Nog niet helemaal overtuigd? Lees hier hoe andere klanten onze diensten ervaren. Of bezoek de FAQ-pagina als je het antwoord op je vraag nog niet vond. En natuurlijk kun je ons ook altijd bereiken via onze contactpagina.

We geloven in show, don't tell. Daarom bieden we je eerst een gratis proeftekst aan. Probeer het nu meteen uit: 


Gratis proeftekst laten schrijven