Vragen
Hieronder vind je antwoorden op de meeste vragen die je wellicht hebt over CopyRobin. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.
Algemeen
-
Waarom de naam CopyRobin?
Robin is Engels voor de Europese Roodborst. Dit zorgzame en standvastige vogeltje zingt het hele jaar door. In het voorjaar zeer uitbundig. In de herfst meer timide. Zo is het ook met je teksten. Je moet ze goed verzorgen en regelmatig onderhouden. De ene keer uitbundig, dan weer timide. CopyRobin zorgt standvastig voor jouw teksten en dat ze altijd de juiste toon aanslaan.
-
Welk probleem lost CopyRobin voor mij op?
Vind je het moeilijk om de inhoud van je website goed bij te houden? Heb je het te druk met je dagelijkse werk om goede teksten te schrijven? Zou je graag willen bloggen, maar komt het er steeds niet van? Dan ben je niet alleen. Wij weten uit jarenlange ervaring dat voor veel organisaties het schrijven van teksten problematisch kan zijn.
Daar komt bij dat Google steeds meer een voorkeur heeft voor websites met veel teksten. Die moeten bovendien van hoge kwaliteit zijn en met regelmaat worden vernieuwd. Daarom is bloggen vandaag de dag zo’n goede SEO-tactiek.
CopyRobin lost deze problemen op. We zorgen ervoor dat je tegen relatief geringe kosten altijd kunt beschikken over professionele copywriters. Daarmee maakt CopyRobin moderne content marketing haalbaar en betaalbaar voor iedere organisatie. Ook die van jou!
-
Waarmee kan CopyRobin mij helpen?
CopyRobin helpt je aan unieke, professionele teksten voor je website, blog, nieuwsbrief en andere publicaties. Dankzij ons platform houd je zelf alles in de hand: 'copywriting as a service'.
-
Zijn er kleine lettertjes?
Wij houden het zo simpel mogelijk. Je hoeft geen contract te tekenen. Er zijn geen registratiekosten of uitschrijfkosten. Wel hanteren we standaard algemene voorwaarden bedoeld voor verkoop op afstand aan bedrijven. Het is allemaal simpel en transparant.
-
Leveren jullie ook aan particulieren?
Nee. CopyRobin levert uitsluitend aan bedrijven. Daarom vragen we je bij registratie om je bedrijfsnaam, KvK-nummer en btw-nummer. Ook zijn alle prijzen die we noemen exclusief 21% BTW.
-
Wie zijn jullie webredacteuren en copywriters?
Wij werken op freelance basis samen met circa 350 professionele copywriters die we zelf hebben geselecteerd. Daarbij streven we naar een langdurige samenwerking.
We koppelen je account aan de schrijver die het beste bij je organisatie past. Bij voorkeur iemand die verstand heeft van je branche. Zo leert hij of zij je organisatie steeds beter kennen.
Wanneer je vaste schrijver niet beschikbaar is, leveren we een vervanger. Als je vaste schrijver niet bevalt, kun je dat uiteraard aangeven en zoeken we een ander.
-
Stel ik schrijf me in. Hoe lang duurt het voordat ik m’n eerste klus kan indienen?
Zodra je je account hebt geactiveerd krijg je van ons een bevestigingsmail met daarin een link naar een vragenlijst, zodat we je beter leren kennen.
Heb je voor een van de abonnementen gekozen?
Dan kun je gelijk je gratis proefopdracht (maximaal 400 woorden/standaard moeilijkheidsgraad) plaatsen. Wil je gelijk een grotere opdracht indienen en daarmee afzien van de proefopdracht? Vul dan eerst je KvK-, btw- IBAN-nummer in bij je accountgegevens en vink akkoord voor automatische incasso aan. Je krijgt de 2 credits voor de proefopdracht dan van ons kado.Heb je voor Eenmalig gekozen?
Dan kun je direct je opdracht plaatsen. Afrekenen doe je door middel van automatische incasso. -
Doen jullie complete websites?
Jazeker. Vaak is dit alleen niet goed te passen in een abonnement. Dan maken we er een los project van. Neem gerust contact met ons op als je hier meer over wilt weten. We kunnen je altijd een offerte op maat sturen.
Wil je een compleet nieuwe website laten ontwikkelen? Neem dan contact op met onze partner Loyals. Zij kunnen je zeker helpen.
-
Dragen jullie de rechten over de tekst (auteursrecht/copyright) over aan de klant?
Ja, wij opereren als ghostwriters. Het auteursrecht dragen we dan ook over aan jou als klant. Je bent vrij om met de tekst te doen wat je wilt, zoals uiteraard het uitbrengen ervan onder je eigen naam.
-
Voordat ik me aanmeld, heb ik nog een paar andere vragen…
Geen probleem. Neem gerust contact met ons op. We zullen ons best doen om al je vragen zo snel en zo goed mogelijk te beantwoorden.
-
Hoe werkt de losse opdracht?
Wil je een losse opdracht plaatsen zonder abonnement? Dat kan!
Ga naar 'Losse opdracht' en maak een gratis account aan.
Daar kun je vervolgens je opdracht (of meerdere) aanmaken en in concept bewaren.
Om de opdracht uit te laten voeren bestel je eenvoudig de benodigde credits. Hoe meer credits je bestelt, hoe lager de prijs per credit:
1 t/m 9: € 36,50
10 t/m 19: € 28,50
20 t/m 39: € 23,75
40 t/m 59: € 21,00
60 t/m 99: € 18,50
100 of meer: € 17,50Voor de betaling van je credits hebben we de volgende zaken van je nodig:
KvK-nummer;
btw-nummer;
IBAN-nummer;
Akkoord op automatische incasso.Deze gegevens vul je in via je Copyrobin dashboard.
Je ontvangt een factuur en na 14 dagen schrijven we het bedrag af van je rekening.
Na het bestellen van je credits kun je direct jouw opdracht(en) plaatsen en gaat onze copywriter voor je aan de slag!
Zodra je tekst klaar is zetten we die in een Google Drive die we met je delen. Je krijgt dan een e-mail notificatie van ons met een link naar je tekst.
In het opgeleverde Google Doc kun je nog om correcties vragen door comments in het document te zetten. Heb je dit gedaan? Stuur dan een mailtje naar redactie@copyrobin.nl met de opmerking dat er feedback in de tekst staat. Vermeld hierbij de zesletterige opdrachtcode die je krijgt. Onze redactie deelt je feedback dan met de schrijver.
Het kan zijn dat we contact met je opnemen als we vragen hebben over je opdracht.
Je ontvangt dus per opdracht een factuur en zit verder nergens aan vast.
Pakketten
-
Hoe werkt de losse opdracht?
Wil je een losse opdracht plaatsen zonder abonnement? Dat kan!
Ga naar 'Losse opdracht' en maak een gratis account aan.
Daar kun je vervolgens je opdracht (of meerdere) aanmaken en in concept bewaren.
Om de opdracht uit te laten voeren bestel je eenvoudig de benodigde credits. Hoe meer credits je bestelt, hoe lager de prijs per credit:
1 t/m 9: € 36,50
10 t/m 19: € 28,50
20 t/m 39: € 23,75
40 t/m 59: € 21,00
60 t/m 99: € 18,50
100 of meer: € 17,50Voor de betaling van je credits hebben we de volgende zaken van je nodig:
KvK-nummer;
btw-nummer;
IBAN-nummer;
Akkoord op automatische incasso.Deze gegevens vul je in via je Copyrobin dashboard.
Je ontvangt een factuur en na 14 dagen schrijven we het bedrag af van je rekening.
Na het bestellen van je credits kun je direct jouw opdracht(en) plaatsen en gaat onze copywriter voor je aan de slag!
Zodra je tekst klaar is zetten we die in een Google Drive die we met je delen. Je krijgt dan een e-mail notificatie van ons met een link naar je tekst.
In het opgeleverde Google Doc kun je nog om correcties vragen door comments in het document te zetten. Heb je dit gedaan? Stuur dan een mailtje naar redactie@copyrobin.nl met de opmerking dat er feedback in de tekst staat. Vermeld hierbij de zesletterige opdrachtcode die je krijgt. Onze redactie deelt je feedback dan met de schrijver.
Het kan zijn dat we contact met je opnemen als we vragen hebben over je opdracht.
Je ontvangt dus per opdracht een factuur en zit verder nergens aan vast.
-
Hoe werkt die gratis proefopdracht?
Wij staan voor top kwaliteit teksten en fanatieke service. Daarom mag je voor je een abonnement afsluit een gratis proefopdracht plaatsen van maximaal 400 woorden in standaard moeilijkheidsgraad.
Je hoeft bij registratie geen creditcard/automatische incasso op te geven. Dus je loopt geen enkel risico. Ben je niet 100% tevreden met het geleverde werk, dan hoef je niets te doen. Want, pas wanneer je de proefopdracht in gebruik wilt nemen of een vervolgopdracht wilt aanmelden, vragen we je om je IBAN nummer en een akkoord op automatische incasso. Zodra je die gegevens hebt ingevuld, gaat je pakket direct in.
Mocht je de proefopdracht heel graag willen gebruiken, maar je bent nog niet zover om een pakket af te nemen? Geen probleem. Je kunt de tekst ook gebruiken tegen een eenmalige betaling van € 28,50 excl btw per credit. En besluit je later alsnog om een pakket af te nemen, dan trekken we dat bedrag weer van je eerste maandfactuur af.
Let op: bij het Eenmalig account is geen proefopdracht inbegrepen.
-
Hoeveel credits zitten er in een pakket?
We hebben zes pakketten:
- Eenmalig: geen abonnement. Je koopt ze los.
- Starter: 10 credits per maand inbegrepen.
- Business: 20 credits per maand inbegrepen.
- Corporate: 40 credits per maand inbegrepen.
- Enterprise: 60 credits per maand inbegrepen.
- Agency: 100 credits per maand inbegrepen.
Bekijk hier de details van de verschillende pakketten. Alle pakketten zijn maandelijks vrij opzegbaar.
-
Hoe lang zijn mijn credits geldig?
Credits die je binnen een abonnement afneemt zijn geldig gedurende de looptijd van het abonnement met een maximum van 12 maanden. Voor het geval dat je niet wilt dat er maandelijks nieuwe credits worden bijgeschreven, maar je wel meer tijd nodig hebt om ze te besteden, hebben we het Snoozer abonnement van € 12,50 per maand. Je ongebruikte credits rollen dan door van maand tot maand. Mochten ze dreigen te vervallen, dan kun je nog een keer verlenging van een maand krijgen.
-
Zit ik straks vast aan een abonnement?
Nee, je kunt een pakket zien als een abonnement met een looptijd van 1 maand. Het is maandelijks vrij opzegbaar. Dat kun je heel simpel aangeven in je CopyRobin dashboard.
-
Wat kost het om een tekst te laten schrijven?
De kosten van een tekst hangen af van drie variabelen:
- De lengte van de tekst in blokjes van 400 woorden.
- De moeilijkheidsgraad van de tekst: standaard, creatief of expert.
- De prijs die je betaalt per credit. Die hangt af van welk abonnement je kiest.
We hanteren de volgende prijzen per credit:
- Starter: € 28,50 (10 credits per maand)
- Business: € 23,75 (20 credits per maand)
- Corporate: € 21,00 (40 credits per maand)
- Enterprise: € 18,50 (60 credits per maand)
- Agency: € 17,50 (100 credits per maand)
- Eenmalig: afhankelijk van aantal credits.
Een tekst van maximaal 400 woorden in standaard moeilijkheidsgraad kost daardoor vanaf € 35,00 (bij een Agency pakket).
Je kunt altijd losse credits bijkopen voor het tarief van het pakket dat je hebt genomen.
Download onze tariefkaarten:
Content
-
Over welke onderwerpen kunnen jullie schrijven?
Als professionele copywriters kunnen we in principe overal over schrijven, zolang je ons maar de juiste informatie geeft. De vakkennis heb jij. De schrijfvaardigheid hebben wij. Samen komen we er altijd uit.
Bovendien werken we met copywriters die ieder weer hun eigen specialismen hebben. Sommigen weten veel van marketing. Anderen van mode of lekker eten. De kans dat we een copywriter in ons netwerk hebben met verstand van jouw branche is daarom groot.
Wees in ieder geval zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk bij het verstrekken van een opdracht via het opdrachtformulier. Voeg waar mogelijk bronnen en voorbeelden toe. Het kan zijn dat onze copywriter je wil spreken via telefoon of een video call als de opdracht hem of haar niet helemaal duidelijk is.
-
Schrijven jullie ook SEO-teksten?
Onze schrijvers zijn allemaal geschoold in het schrijven van SEO-teksten. Dat wil zeggen dat ze weten hoe ze jouw zoektermen het beste in de tekst kunnen verwerken voor optimale vindbaarheid. Dit zonder de zoekmachine te spammen en zonder dat het ten koste gaat van de leesbaarheid. Daarbij maken ze gebruik van een handig hulpmiddel: Textmetrics. Kortom: als je zeker wilt weten dat je teksten goed zijn geoptimaliseerd voor SEO, zit je bij CopyRobin goed.
-
Leveren jullie de teksten altijd foutloos aan?
Onze vaste eindredactie redigeert elke tekst voordat we die opleveren. De kans op taalfouten is daarom bijzonder klein.
-
Helpen jullie ons ook met een contentstrategie en/of contentplan?
Jazeker. Je kunt bij ons een sessie met een contentstrateeg afnemen om jullie contentstrategie te helpen bepalen en een contentplan op te stellen. Neem contact met ons op voor een prijsopgave op maat.
-
Op welk manier is er contact met de schrijver?
Het contact met de schrijver gaat in eerste instantie via je dashboard en e-mail, maar als een telefoongesprek de voorkeur geniet, is dat geen probleem.
-
Hoe kan ik mijn copywriter optimaal briefen?
Zonder een goede briefing, geen goede tekst. Zo simpel is het. Daarom nemen we bij CopyRobin het afnemen van een goede briefing zeer serieus. Wanneer je een account bij ons aanmaakt vragen we je om eenmalig een uitgebreide vragenlijst in te vullen. Vervolgens vragen we je om per opdracht een opdrachtformulier in te vullen.
Tip: Bekijk hier een video tutorial over hoe je een opdracht plaatst in je CopyRobin dashboard.
Lees ook: Zo maak je de perfecte briefing voor een copywriter.
-
Hoe lang duurt het tot m’n opdracht klaar is?
Dat hangt af van het aantal woorden en de moeilijkheidsgraad die je kiest. Het komt ruwweg overeen met het aantal credits gerekend in werkdagen. Een tekst van maximaal 400 woorden in Standaard moeilijkheidsgraad heeft bijvoorbeeld een doorlooptijd van twee werkdagen, terwijl een tekst van maximaal 3600 woorden in de moeilijkheidsgraad Expert 30 werkdagen doorlooptijd heeft. Uiteraard zullen we altijd ons best doen om waar mogelijk rekening te houden met je gewenste opleverdatum.
-
Hoe zit het met de veiligheid van vertrouwelijke informatie?
Onze formulieren zijn met encryptie beveiligd, zodat alle informatie die je via onze site verstuurt versleuteld is. Verder werken we met vaste schrijvers die we goed hebben gescreend. Daarnaast hebben ze een geheimhoudingsverklaring getekend. En vanzelfsprekend garanderen wij strikte vertrouwelijkheid aan onze klanten.
-
Kan ik onbeperkt wijzigingen/verbeteringen laten aanbrengen?
Ja, per opdracht heb je recht op onbeperkte correctierondes. Dit in alle redelijkheid uiteraard. Mochten wij vinden dat een klant te veeleisend is, dan zullen we dat met de klant bespreken.
Wijzigingen/verbeteringen zijn in principe tijdens kantooruren een kwestie van minuten tot uren. Zeker geen dagen.
-
Kun je meerdere opdrachten (met prioriteit aanduiding) in één keer geven?
Je kunt meerdere opdrachten invoeren in je dashboard. De volgorde waarin je ze invoert, bepaalt voor ons de prioriteit. Mocht je echter een vergissing maken, kun je altijd een mailtje sturen naar redactie@copyrobin.nl. We passen de prioriteit dan aan.
-
Leveren jullie ook afbeeldingen?
In principe niet. Wel zullen onze schrijvers als je daarom vraag bij grotere opdrachten (creatief of expert) vaak bereid zijn om (rechtenvrije) afbeeldingen voor je te zoeken. Je blijft wel zelf verantwoordelijk voor het regelen van de rechten.
-
Plaatsen jullie de teksten ook in ons CMS?
In principe niet. Wij leveren de teksten aan als Google document. Bij grotere projecten kunnen we hierover eventueel wel speciale afspraken maken.
-
Welke talen kunnen jullie leveren?
Op dit moment kun je bij ons terecht voor Nederlands (NL en BE), Engels (UK en US), Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Heb je teksten in een andere taal nodig, neem contact met ons op. Wie weet kunnen we je toch helpen.
Financieel
-
Hoe werken de 'credits'?
Hoeveel credits een bepaalde opdracht kost bepalen we aan de hand van twee variabelen: lengte en moeilijkheidsgraad.
De lengte kies je in blokjes van 400 woorden (ongeveer 1 A4).
De moeilijkheidsgraad kies je op basis van hoeveel werk en/of expertise je van de copywriter verwacht:
- Standaard: De briefing is in principe voldoende, dus hoeft de schrijver geen eigen research of telefonische interviews te doen.
- Creatief: N.a.v. de briefing moet de schrijver extra aandacht geven aan creativiteit, aangeleverde bronnen onderzoeken en/of een kort (circa 15 min) telefonisch interview doen.
- Expert: N.a.v. de briefing moet de schrijver zelf bronnen vinden en onderzoeken, een wat langer (circa 30 min) telefonisch interview doen, of schrijven op basis van zijn of haar eigen inhoudelijke expertise.
In de tabel hieronder kun je snel zien hoeveel credits een bepaalde opdracht kost:Woorden
Standaard
Creatief
Expert
400 2 4 6 800 3 6 9 1200 4 8 12 1600 5 10 15 2000 6 12 18 2400 7 14 21 2800 8 16 24 3200 9 18 27 3600 10 20 30 -
Hoe lang zijn mijn credits geldig?
Credits die je binnen een abonnement afneemt zijn geldig gedurende de looptijd van het abonnement met een maximum van 12 maanden. Voor het geval dat je niet wilt dat er maandelijks nieuwe credits worden bijgeschreven, maar je wel meer tijd nodig hebt om ze te besteden, hebben we het Snoozer abonnement van € 12,50 per maand. Je ongebruikte credits rollen dan door van maand tot maand. Mochten ze dreigen te vervallen, dan kun je nog een keer verlenging van een maand krijgen.
-
Ontvang ik een factuur? En hoe kan ik die betalen?
Nadat je je abonnement hebt geactiveerd door je IBAN nummer en machtiging voor automatische incasso op te geven, sturen we de eerste maandfactuur. Bij je inschrijving machtig je ons om de verschuldigde bedragen periodiek van je bankrekening af te schrijven. Dit doen we telkens 14 dagen na de factuurdatum.
-
Wat kost het om een tekst te laten schrijven?
De kosten van een tekst hangen af van drie variabelen:
- De lengte van de tekst in blokjes van 400 woorden.
- De moeilijkheidsgraad van de tekst: standaard, creatief of expert.
- De prijs die je betaalt per credit. Die hangt af van welk abonnement je kiest.
We hanteren de volgende prijzen per credit:
- Starter: € 28,50 (10 credits per maand)
- Business: € 23,75 (20 credits per maand)
- Corporate: € 21,00 (40 credits per maand)
- Enterprise: € 18,50 (60 credits per maand)
- Agency: € 17,50 (100 credits per maand)
- Eenmalig: afhankelijk van aantal credits.
Een tekst van maximaal 400 woorden in standaard moeilijkheidsgraad kost daardoor vanaf € 35,00 (bij een Agency pakket).
Je kunt altijd losse credits bijkopen voor het tarief van het pakket dat je hebt genomen.
Download onze tariefkaarten:
Freelancers
-
Ik ben freelancer? Hoe meld ik me aan?
Ben je een freelance redacteur of copywriter en lijkt het je leuk om met ons samen te werken? Ga dan snel naar deze pagina.
-
Moet ik als freelancer zijn ingeschreven bij het KvK?
Liefst wel. We werken uitsluitend met professionele freelance schrijvers. Mede daarom vragen we om je KvK-nummer en btw-nummer bij inschrijving. Maar als je wel een hele goede schrijver bent en dolgraag voor ons wilt werken, maar (nog) niet beschikt over KvK-nummer en btw-nummer, dan kun je overwegen je in te schrijven bij verloning.nl.
-
Op welke manier is er contact met de klant?
Het contact met de klant gaat in eerste instantie via je dashboard en e-mail. Maar voor opdrachten van de moeilijkheidsgraden Creatief en Expert is vaak ook telefonisch contact noodzakelijk.
-
Werk ik als freelancer meestal voor dezelfde klanten?
Ja, we koppelen onze freelancers zoveel mogelijk aan vaste klanten die bij hen passen. Bij voorkeur heb je verstand van de branche waarin de klant actief is.
Daarbij streven we naar een langdurige samenwerking. Zo leer jij de klant steeds beter kennen.
Wanneer jij een keertje niet kan, zorgen wij voor een vervanger. Als de samenwerking met een bepaalde klant je niet bevalt, kun je dat uiteraard aangeven en zoeken we een ander.
Agencies
-
Bellen jullie ook namens ons met onze klanten?
We zijn ghostwriters. Je klanten hoeven dus niet te weten dat je CopyRobin gebruikt voor het schrijven van hun teksten. Wil je graag dat de copywriters namens jouw agency communiceren? Geef dat dan aan in de briefing.
-
Hebben jullie een schrijver die gespecialiseerd is in…?
Binnen ons bestand van vele honderden copywriters vinden we meestal wel een passende schrijver voor ieder denkbaar onderwerp. Houd er rekening mee dat bepaalde specialisaties, zoals juridisch, financieel, bouw/technisch of IT veelgevraagd zijn.
We adviseren je dan ook om het tijdig aan te geven wanneer er zo’n opdracht aan komt. Dit doe je door naar de redactie te mailen. Houd er ook rekening mee dat specialismen als IT en juridisch meestal de Expert-moeilijkheidsgraad vereisen. -
Hoe kan ik (zelf) mijn collega toegang geven tot het dashboard?
Als je hoofdgebruiker bent, maak je via je eigen dashboard eenvoudig accounts aan voor je collega’s. Of draag je hoofdaccount (tijdelijk) over aan een collega.
-
Hoe snel leveren jullie?
We rekenen in principe 1 werkdag per credit. Deze deadline berekent het dashboard automatisch. Heeft de opdracht haast? Geef de gewenste leverdatum dan aan in de briefing. Wij doen altijd onze uiterste best om die deadline te halen.
-
Hoe werkt jullie financiële verslaggeving voor onze administratie?
Je ontvangt een factuur voor elke maand dat je een abonnement hebt en elke keer dat je extra credits bestelt. Daarnaast vind je in je dashboard maandoverzichten die je makkelijk downloadt als PDF en Excel.
-
Hoeveel tijd ben ik kwijt met het indienen van een opdracht?
Hoelang je bezig bent met het opstellen van een briefing hangt natuurlijk van veel factoren af. Maar wij maken het je zo makkelijk mogelijk.
Je plaatst eenvoudig een nieuwe opdracht voor een losse tekst door middel van ons standaard opdrachtformulier.
Heb je een opdracht die sterk lijkt op een eerdere opdracht (denk aan lengte, moeilijkheidsgraad, doelgroep etc.)? Dan gebruik je die eerdere opdracht gewoon als template voor de nieuwe. Dat scheelt weer tijd.
Heb je een grote hoeveelheid opdrachten? En is het teveel werk om ze stuk voor stuk in te voeren? Plaats de grote opdracht dan middels het verkorte formulier. Verwijs daarbij bijvoorbeeld naar een spreadsheet met tientallen (of honderden) product- of SEO-teksten.
-
Krijg ik korting bij grote opdrachten?
Nee, we geven geen extra kortingen bovenop de tarieven die je op onze website vindt. Maar om je tegemoet te komen, kun je als het ware ‘spelen’ met onze abonnementen (als ware het een bundel).
Voor één grote opdracht sluit je bijvoorbeeld eenmalig een Agency-abonnement af. Zo profiteer je van de laagste prijs per credit. Na het indienen van de opdracht zet je je abonnement gewoon weer om.
Goed om te weten: bij CopyRobin is het op ieder moment mogelijk om je abonnement te pauzeren, te upgraden, downgraden of stop te zetten.
-
Krijgen we één vaste schrijver?
We streven altijd naar één vaste schrijver per klant, aangevuld met één of twee backup-schrijvers om de continuïteit te waarborgen. Zolang jij en de vaste schrijver blij zijn met de samenwerking, veranderen we hier niets aan.
-
Kunnen we binnen één abonnement opdrachten plaatsen voor verschillende klanten?
Absoluut! Hoe groter je abonnement, hoe lager je prijs per credit en dus hoe groter je winstmarge. Dus gebruik CopyRobin gerust voor zoveel klanten als je maar wilt.
-
Kunnen we een PO-nummer of andere referentie toevoegen aan een opdracht?
Jazeker. Bij het plaatsen van elke nieuwe opdracht kun je in het veld ‘interne referentie’ bijvoorbeeld een PO-nummer of klantnaam invullen. Je vindt deze dan alfabetisch gesorteerd terug in je maandelijkse overzicht. Wanneer je losse credits koopt kun je deze gegevens in de omschrijving zetten. Die tekst verschijnt dan op de factuur.
-
Kunnen we met meerdere collega’s in hetzelfde account werken?
Zeker! Je maakt in je CopyRobin-account eenvoudig subgebruikers aan. Die beheren dan hun eigen klanten. Zij krijgen bijvoorbeeld als enige een e-mail als er een nieuwe tekst is opgeleverd voor hun klant.
Wel kan alleen de hoofdgebruiker het abonnement beheren en bepalen welke collega's extra credits mogen bestellen.
-
Kunnen we ook een schrijver inhuren op uurbasis om mee te werken in ons team?
Dat is zeker mogelijk. Onze schrijvers die we (remote) bij jouw organisatie detacheren, declareren hun uren bij ons in de vorm van 4 credits per uur. Je mailt ons gewoon het urenoverzicht aan het einde van iedere maand, dan maakt onze redactie dit in orde in je dashboard.
-
Kunnen we ook grote opdrachten in bulk aanleveren?
Wil je een grote hoeveelheid opdrachten laten uitvoeren? Dan is het onnodig veel werk om voor elke opdracht een losse briefing in te vullen. Daarom ontwikkelden we een handig verkort formulier, waarmee je makkelijk een grote opdracht plaatst. Hierin verwijs je bijvoorbeeld naar een spreadsheet met daarin de verschillende opdrachten.
-
Mag ik rechtstreeks contact opnemen met onze schrijver?
Jazeker! Rechtstreeks contact is vaak essentieel voor een goede samenwerking. We vragen jou en de copywriter wel om onze redactie altijd in de cc zetten van elke e-mail, zodat ook zij hun werk naar behoren kunnen doen.
Werken bij CopyRobin
-
Heb ik vaste werktijden?
Ja, voor deze functie is het belangrijk dat je beschikbaar bent tijdens kantooruren (09:00-17:00). Wel kun je in overleg met je collega’s waar nodig afwijken van deze tijden. En bepaalde werkzaamheden kun je ook op andere tijden uitvoeren.
-
Hoe zit jullie organisatiestructuur in elkaar?
CopyRobin is een bijzonder ‘platte’ organisatie met een heldere verdeling van taken. We geven onze medewerkers daarbij veel eigen verantwoordelijkheid en vertrouwen. We laten je het liefst zoveel mogelijk besluiten zelf nemen. Daarvoor hanteren we deze eenvoudige beslisboom met 5 vragen:
- Is het goed voor de klant?
- Is het goed voor CopyRobin?
- Is het ethisch verantwoord?
- Wil ik er de verantwoordelijkheid voor dragen?
- Sluit het aan op onze waarden?
Als het antwoord op alle 5 vragen ‘ja’ is, kun je makkelijk je besluit nemen.
-
Hoeveel collega’s krijg ik bij CopyRobin?
Het vaste team bestaat op dit moment uit 3 medewerkers. Daarnaast werk je dagelijks samen met zo'n 450 freelance copywriters.
-
Hoeveel freelance copywriters werken er voor jullie?
Op dit moment werken er zo'n 450 freelance copywriters voor ons. Samen hebben ze al meer dan 12.000 opdrachten voor klanten opgeleverd.
-
Hoeveel klanten hebben jullie?
Momenteel werken we voor zo'n 800 klanten. Daar zitten meer dan 80 agencies tussen. En via die agencies werken we voor nog veel meer klanten, waaronder heel wat grote en bekende merken.
-
Maakt het uit waar ik werk?
Het maakt in principe niet uit waar je werkt, maar in verband met de vaste werktijden is het wel handig als je in een tijdzone leeft die niet meer dan 1 of 2 uur afwijkt van de tijdzone waarin Nederland zich bevindt. Dus of je nu in een tentje op de Noordkaap verblijft, of op een strand bij Kaapstad: zolang je goed internet hebt, kun je je werk doen.
-
Waar is jullie hoofdkantoor?
We hebben geen kantoor waar we dagelijks werken. Maar we hebben wel een vestigingsadres: Industrieweg 15, 3641 RK Mijdrecht. In dit fraaie verzamelgebouw beschikken we over een receptie en vergaderfaciliteiten.
-
Waarom zou ik bij CopyRobin willen werken?
Als je een ‘intrapreneur’ bent, dus iemand die zelfstandig en ondernemend is, maar ook graag deel wil uitmaken van een groter geheel, dan voel je je bij CopyRobin helemaal thuis.
Als medewerker van CopyRobin ervaar je dagelijks de opwinding van een snelgroeiende startup, maar dan zonder de kopzorgen. Alles is goed geregeld en zoveel mogelijk geautomatiseerd. Kortom: je hebt je eigen toekomst helemaal in de hand, maar je staat er nooit alleen voor.
-
Wat doet de redactie van CopyRobin?
- Eindredactie en kwaliteitscontrole op aangeleverde teksten;
- Indien nodig opbouwende feedback geven aan onze copywriters;
- De redactiemailbox beheren (veel vragen van klanten én copywriters);
- Offertes sturen naar potentiële klanten;
- Onze klanten helpen met hun vragen over opdrachten;
- Op rustigere dagen: marketingactiviteiten voor CopyRobin zelf en interne processen helpen documenteren.
-
Wat ga ik verdienen?
Het startsalaris van een redactiemedewerker bij CopyRobin ligt, afhankelijk van je ervaring, tussen de € 2.500 en € 3.000 per maand bij 40 uur per week. Uiteraard kun je je bij een snelgroeiende startup als CopyRobin ook snel doorontwikkelen.
-
Wat zijn de groeimogelijkheden als ik bij jullie kom werken?
CopyRobin is een snelgroeiende startup. Als jij je ook blijft ontwikkelen, zijn er goede mogelijkheden om door te groeien. Bijvoorbeeld als redacteur, maar wellicht ook richting marketing, klantenservice, sales of internationaal.
-
Wat zijn de langetermijndoelen van CopyRobin?
CopyRobin wil het produceren van kwaliteitsteksten toegankelijker en eenvoudiger maken voor organisaties door middel van slimme methodes en moderne technologie. Zo willen we doorgroeien tot een van de meest toonaangevende copywriting services in Nederland en de rest van de wereld.
-
Zien de medewerkers van CopyRobin elkaar wel eens in het echt?
We streven ernaar om elkaar tenminste twee keer per jaar te zien. Bijvoorbeeld tijdens een lekker team-etentje. Vaak zijn daar ook een paar van onze meest betrokken freelance redacteuren bij aanwezig.