Tekstschrijver gezocht? Besteed als digital agency je content uit voor kwaliteit op schaal
ArtikelenAls je weleens een tekstschrijver hebt gezocht als digital marketing en/of SEO-agency weet je dat het niet eenvoudig is. Je hebt nu eenmaal te maken met een grote range aan klanten. En al deze klanten hebben content nodig. Homepages, landingspagina’s, blogs, nieuwsbrieven: het is allemaal content die jullie als agency aanleveren. Precies afgestemd op de vraag én branding van de klant.
Het digitale landschap, waarin marketing en/of SEO-agencies opereren, verandert overigens razendsnel. Ik wil het vandaar in dit artikel hebben over de uitdagingen én oplossingen rondom doelmatige contentcreatie in deze tijd van AI-contentcreatie.
Je herkent vast dat het uitdagend kan zijn om voor iedere klant een continue stroom kwalitatieve content te produceren. Je hebt te maken met verschillende klanten, een diversiteit aan onderwerpen en soms zelfs meerdere talen.
Voor de tekstschrijvers op de payroll heb je óf teveel óf te weinig werk. En als je weleens een freelance tekstschrijver hebt gezocht, weet je hoeveel tijd het vinden en managen van freelancers kost.
Om nog maar te zwijgen over het proofreaden van de aangeleverde teksten, zodat je gegarandeerd foutloze content naar de klant stuurt. Niets staat zo knullig als een dt-fout in een whitepaper…
Je bent als drukbezette agency dan ook enorm geholpen met een goede externe contentpartner. CopyRobin ontzorgt je volledig op dit gebied. Wij nemen je al het werk uit handen en leveren je een flexibel systeem waarmee je probleemloos op- of afschaalt wanneer het jou uitkomt.
AI-gedreven tekstbureau
Wij zijn het eerste AI-ondersteunde tekstbureau in Nederland. We hebben de AI Supplier of the Year Award gewonnen en zijn ook genomineerd voor de Dutch Interactive Award in de categorie AI toepassingen. We houden je graag op de hoogte van de nieuwste trends in contentcreatie met generatieve AI.
https://www.youtube.com/watch?v=jiqyR_hWXpw
Kennismaken? Plan direct je afspraak.
Teveel content om te consumeren: content shock on steroids!
Je belooft je klanten het allerbeste. Inhoudelijk, met sterk geschreven teksten, én op het gebied van resultaat. Hogere rankings in de zoekmachines, een flinke stroom aan websitebezoekers en meer succes op de socials. Maar om dit te bereiken, is sterke copy nodig.
De hoeveelheid gratis webcontent waar we over beschikken, verdubbelde tot twee jaar gelden al elke 12 maanden. Maar sinds de komst van ChatGPT en overige AI tools is die groei zelfs compleet geëxplodeerd. Google heeft zelfs moeite om het bij te houden en lanceert de ene na de andere core en spam update om het hoofd te bieden aan explosie van (AI-)content.
Ondertussen zit aan onze tijd als contentconsument een natuurlijke limiet die amper groeit. Het is dan ook al lang niet meer mogelijk om alle relevante content tot je te nemen.
Mark Schaefer noemt dit ook wel content shock:
“Het marketingtijdperk waarin er sprake is van een exponentieel toenemende hoeveelheid content, terwijl ons menselijke vermogen om die inhoud te consumeren beperkt is. Het moment waarop de hoeveelheid content de consumptiecapaciteit oversteeg, ligt al ver achter ons.”
Met de komst van generatieve AI kun je inmiddels dus wel spreken van 'content shock on steroids'.
Miljoenen blogposts per dag
De ruim 5 miljard webgebruikers die er op dit moment zijn, bekijken elke 60 seconden meer dan 754.000 uur aan YouTube-video’s. Ze verrichten diezelfde minuut maar liefst 4 miljoen zoekopdrachten in Google en volgen 900 minuten aan webinars via Zoom. Het is lastig te meten hoeveel minuten aan blogposts men in die 60 seconden leest, maar je kunt je voorstellen dat het een gigantisch aantal is.
Daar staat tegenover dat er dagelijks een overweldigende 5 miljoen blogposts worden gepubliceerd. Alleen al via WordPress komen er maandelijks 70 miljoen blogposts bij. We besteden met zijn allen dus een enorme hoeveelheid tijd aan het produceren van online content.
Opvallen met hoogwaardige content
Het is veel om tot ons te nemen, en het zet ons ook op marketingvlak voor een uitdaging: hoe laat je al je klanten opvallen tussen dit gigantische contentgeweld? Het consequent produceren van hoogwaardige nieuwe content speelt hierin een cruciale rol.
Een van de belangrijkste voorwaarden om een publiek te trekken én vast te houden, is het structureel leveren van relevante informatie. Zo komen (potentiële) klanten steeds weer positief in aanraking met jouw merk.
Maar hoe zorg je er als agency voor dat je al je klanten dergelijke kwaliteit levert?
Lees snel verder.
Waarom volhouden zo lastig is
Dat het belangrijk is om een structurele stroom kwalitatieve content op gang te houden om zo goed mogelijk resultaat te bereiken voor je klanten, is wel duidelijk. Maar waarom blijkt het in de praktijk zo lastig om dit te leveren?
Als agency heb je misschien zelf mensen op de payroll die verantwoordelijk zijn voor de content. Je loopt dan waarschijnlijk regelmatig aan tegen problemen met het volume. Soms moet je heel veel teksten produceren en is je huidige team niet groot genoeg. In rustigere periodes moet je het team weer met andere taken bezighouden.
Uitval van medewerkers: tekstschrijver gezocht
Ook heb je natuurlijk te maken met ziekte, zwangerschapsverlof, vakanties en andere redenen voor tijdelijke uitval. Om nog maar te zwijgen over het verloop van medewerkers. Dat kan in de huidige krappe arbeidsmarkt zomaar betekenen dat je gedurende een lange periode te weinig capaciteit hebt en de pagina ‘Tekstschrijver gezocht’ een hele tijd online staat. Het is hierdoor bijna onmogelijk om continuïteit te waarborgen.
Freelancers zitten vol en kosten tijd
Het inzetten van freelancers helpt een deel van deze problemen op te vangen. Het biedt een flexibele oplossing voor capaciteitsproblemen. Op- en afschalen gaat met freelancers een stuk makkelijker. En je kunt er altijd meer inzetten wanneer de hoeveelheid werk daarom vraagt.
Maar als je weleens een speciale freelance tekstschrijver hebt gezocht, weet je dat dit lang niet altijd makkelijk is. Vaak blijkt in de praktijk dat juist de goede freelancers al ver vooruit volgeboekt zijn. En ook zij gaan op vakantie en zijn soms ziek of zwanger… Daarnaast is het managen van freelancers erg arbeidsintensief. Je moet eerst naar ze op zoek, vervolgens controleren of ze voldoen aan de kwaliteitseisen, hun werk (laten) proofreaden, en ga zo maar door.
Leestip: Tekstschrijver briefen? Maak de beste briefing voor een copywriter.
Uitbesteden ontzorgt
Wanneer je je contentproductie uitbesteedt aan CopyRobin, nemen wij je al deze rompslomp uit handen. Wij koppelen jouw klanten aan kundige tekstschrijvers en doen ons uiterste best om een passende vervanger te vinden als een schrijver onverhoopt niet beschikbaar is.
Je hebt dus nooit meer stress over langdurige uitval van je copywriter, wij vinden in bijna alle gevallen wel een goede vervanger om de werkzaamheden over te nemen. Onder alle omstandigheden blijft je productie op hoog niveau doordraaien.
De voordelen van het uitbesteden van je content
Oké, als agency je content uitbesteden is dus een goed idee. Je wordt volledig ontzorgd en levert continu de beste kwaliteit aan je klanten. De voordelen van het inschakelen van CopyRobin op een rij:
-
Expertise in AI: We combineren AI met menselijke expertise om content van hoge kwaliteit te leveren die zowel geoptimaliseerd is voor zoekmachines als aantrekkelijk voor echte lezers.
-
Flexibiliteit en Schaalbaarheid: Ons flexibele systeem zorgt ervoor dat je gemakkelijk kunt opschalen tijdens piekperioden zonder de overheadkosten van extra personeel.
-
Gespecialiseerde schrijvers: bij CopyRobin beschik je over een enorme pool van gespecialiseerde tekstschrijvers, zodat je in principe elke klant kan bedienen met een passende copywriter.
-
Kwaliteitsgarantie: Alle content wordt nagekeken door onze professionele redacteuren, waardoor je gegarandeerd foutloze en merk-afgestemde content ontvangt.
-
Tijd- en kostenbesparing: Met onze gestroomlijnde processen en AI-ondersteunde producties, kun je sneller en tegen lagere kosten hoogwaardige content leveren voor jouw klanten.
Natuurlijk kun je ook bemiddelaars gebruiken zoals Greatcontent, Textbroker en Upwork. Bij deze partijen loop je alleen nog steeds tegen een hoop werk aan wanneer je een tekstschrijver zoekt. Het uitzetten van een aanvraag, reageren op de freelancers die zich aanbieden, hun skills beoordelen en het controleren van de proefteksten is erg tijdrovend.
Wij halen dit hele pakket aan bijkomende werkzaamheden bij je weg. We hebben je tekstschrijver al gezocht en koppelen je snel een kundige schrijver die past bij jouw klant. Alle rompslomp hieromheen nemen wij je uit handen. Deze ontzorging is fijn voor jou, maar ook voor de rest van je team. En zijn er toch problemen? Onze ervaren en betrokken redactie zet alles op alles om deze zo snel mogelijk op te lossen.
Een flexibele en schaalbare werkwijze
Het aantal aanvragen van klanten schommelt. Een flexibel systeem, waarbij je makkelijk op- en afschaalt, is dus erg handig. Zodat je bij piekbelasting met een paar muisklikken kunt opschalen. En als het rustiger is, bijvoorbeeld in de zomervakantie of tijdens de kerstperiode, ook weer makkelijk afschaalt.
Mensen op de payroll hebben is dan vaak meer een last dan een voordeel. En met een paar vaste freelancers is afschalen geen probleem, maar ben je bij drukte afhankelijk van hun beschikbaarheid.
En vergeet ook niet de schaalbaarheid als je zélf groeit als organisatie. Veel van onze vaste klanten maakten de afgelopen jaren een flinke groei door. Onze service groeide probleemloos met ze mee.
Alles onder één dak
Als je weleens een tekstschrijver hebt gezocht met een bijzonder specialisme, heb je waarschijnlijk gemerkt hoeveel tijd het kost om deze te vinden. Maak gebruik van CopyRobin en je hebt alle specialisaties onder één dak. Of je nu een schrijver zoekt die gespecialiseerd is in juridische teksten, IT, online marketing of iets heel anders, wij hebben ze in onze pool. En dat geldt ook voor anderstalige schrijvers.
Zoek je een specialist die we nog niet hebben? Dan starten we een zoektocht om deze alsnog voor je te vinden.
Kwalitatieve content
Een goede tekst voldoet aan verschillende kwaliteitseisen. Onze schrijvers en redactie zorgen er samen voor dat de content die jij terugkrijgt, is voorzien van pakkende titels, heldere zinnen en een ijzersterke opbouw.
Wil je SEO-teksten laten schrijven voor je klant? Dan optimaliseren de tekstschrijvers deze voor de belangrijkste keywords. En onze productteksten maken het overgaan tot een aankoop onweerstaanbaar.
Wanneer je met ons werkt, bewaken wij voortdurend de kwaliteit van je teksten. Proofreaden en de eindredactie nemen we je ook uit handen.
Feedback
Bij CopyRobin werken we met een dubbele feedbackloop. Dat betekent dat we na elke opdracht feedback vragen aan zowel de klant als de schrijver. We willen weten wat er goed ging en wat beter kan, zodat we onze diensten continu kunnen verbeteren. Aan de schrijver vragen we bovendien ook na elke opdracht feedback op de kwaliteit van de AI-gegenereerde basistekst of 'prompt'. Zo verbeteren we onze AI-tooling continu. En ook de rest van onze werkwijze hebben wij zo ingericht dat we samen tot een optimaal resultaat komen.
Daarbij hanteren wij korte doorlooptijden én korte lijnen met onze redactie. Wij zijn snel en makkelijk bereikbaar voor vragen of wanneer je iets met ons wilt bespreken.
Een praktisch systeem met veel administratieve voordelen
Wanneer je CopyRobin aanhaakt, krijg je ook een handig administratief systeem tot je beschikking. In ons dashboard kun je bijvoorbeeld purchase-ordernummers koppelen aan opdrachten. Vervolgens download je elke maand een handig overzicht van de uitgezette opdrachten. Hierbij selecteer je eenvoudig de opdrachten per klant, zodat je deze efficiënt kunt doorbelasten.
Daarnaast maak je gratis een onbeperkt aantal gebruikers aan binnen het bedrijfsaccount. Deze geef je naar eigen inzicht wel of geen rechten om extra teksten in te kopen.
Betaalbare tekstschrijver gezocht
Dit alles krijg je ook nog voor een betaalbare prijs. Gecombineerd met de tijdsbesparing die het je oplevert, is het vanuit financieel oogpunt ook een interessante keuze. Het levert je meer content in minder tijd en bovendien een aantrekkelijke winstmarge.
Wat veel agencies aantrekt en bij ons houdt, is onze flexibiliteit en schaalbaarheid. Dit combineren we met een sterke prijs-kwaliteitverhouding en een innovatieve spirit. Zo blijf je altijd voorop lopen, ook in deze tijd van generatieve AI.
Copywriting as a service
Wil je het schrijven van je content op een laagdrempelige, maar professionele manier uitbesteden? Zonder de rompslomp van het inhuren en sturen van een team van copywriters?
Tekstschrijver gezocht? CopyRobin neemt je al het werk uit handen. Je beschikt zo altijd over je eigen team van professionele copywriters, met verschillende specialisaties. We noemen dat ook wel ‘copywriting as a service’.
We maken graag kennis met je tijdens een digitale afspraak, om te inventariseren hoe we ook jouw agency kunnen helpen met content.